Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Så här i tävlingstider tycker jag att vi delar med oss av bästa groomningtipsen. Min favorit just nu är att byta ut ryktskarapan mot en...
2
Svar
39
· Visningar
7 465
Senast: B070715
·
Hästvård Har en ligghall på ca. 8*15 m med en jättestor öppning på långsidan (10m). Den är också jättehög ca. 4 m. skulle vilja kunna "stänga"...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Gimlan
·
T
Hästvård Vad säger ni? Är det bra/dåligt att tvätta hästen med t.ex grönsåpa eller diskmedel? Själv tvättade jag och en tjej i stallet igår...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
28 930
Senast: sillysinta
·
Hästvård Hej på er! Mitt 5-åriga hbl sto har en galla i hasen på VB. Den dök upp för ca 10 dagar sedan och visade sig först som en ca...
Svar
15
· Visningar
6 215
Hästvård Vilka flugmedel är det som ska sluta säljas nu 1 Juni 2012??
Svar
8
· Visningar
2 071
Senast: Kratus
·
Foder & Strö Tänkte det kunde vara bra att ha en jämförelsetabell att ha som ungefärlig riktning som stöd. Jag vet att iden knakar på att de olika...
Svar
8
· Visningar
1 682
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Hej! Idag var vi och köpte foder hos en bonde. Eller, min pappa gjorde det, och efter gick jag reda på att det var hel korn blandat...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: Zilla3
·
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet hur mycket lysin det ingår i ett kilo av Mustang protein +? Kan det möjligtvis jämföras med likvärdiga...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: susu
·
Hästvård Planerar att släppa gammhästen, snart 30, på bete de närmsta dagarna då hon redan är ordentligt inbetad. Hon har gått utan täcke fina...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag har mina på bete nu men jag tror inte att betet är jättekraftigt. (gammal ängsmark, kan de vara så att det är magert då?) Sedan...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag hittade ingen tråd om just det här, om det finns får ni gärna hojta till! Min häst svettas, mycket! Värmen kom ju ganska snabbt...
Svar
7
· Visningar
1 176
Hästvård RADERADE DETTA själv- moderatorn få ta bort då tråden i ämnet tydligen redan fanns
Svar
1
· Visningar
622
Senast: tess91a
·
Hästvård Min häst är ute mellan ca 7.30 - 15.30 och idag när jag kom till stallet så var han totalt uppäten av knott fram på bringan, mellan...
Svar
17
· Visningar
3 039
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Så ska vi snart så in vallen, och jag undrar nu vilka grässlag jag bör välja? Verkar som att ytterst få böder är insatta i vad som är...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Maléne
·
Hästvård Jag brukar ha ute veterinär för att kolla tänderna på hästen varje år och har än så länge aldrig behövt ge hästen lugnande. Men nu...
Svar
13
· Visningar
2 799
Senast: Trissa
·
Hästvård Ett snabbt svar önskas om någon vill och kan. Ska ta bort hästen, och i virrvarret när jag ringde så glömde jag fråga om skorna måste...
Svar
12
· Visningar
2 848
S
  • Låst
Hästvård Såg en film på YT om tenesse walking horse, det VÄRSTA jag sett, jag mår så illa!! En gubbe står och slår en stackars häst helt utan...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Min fjording har en riktig monsterpanlugg, den är både tjock och lång. Det är jättefint, men är det möjligt att den skymmer hästens...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Heppan fyller 20 år nu i maj. Pigg och glad och hon tror att hon är fem. Börjar dock märka att hon är stelare i kroppen, kräver längre...
2
Svar
26
· Visningar
12 113
Hästvård Hej! Idag när jag tog in min ponny såg jag att han var ganska kraftigt svulleb i ena bakbenet nere vid kotan och lite uppåt. Han kändes...
Svar
7
· Visningar
1 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka