Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur gör ni med foderstaten till era hästar när de går på bete dagtid och får komma in och äta hö på natten? Jag har absolut ingen aning...
Svar
10
· Visningar
2 276
Foder & Strö Var hittar ni det? Fått rådet att ge det till mit dräktiga fångsto, men enligt Granngården finns det enbart som tillsats i fodren...
2
Svar
23
· Visningar
3 580
Senast: Texaz
·
Foder & Strö Jag har en valack på 22 år, pigg och kry, men motioneras inte så mycket längre på grund av att hans ben och rygg inte är de absolut...
Svar
13
· Visningar
1 983
Senast: ricca
·
Hästvård Hur gör ni med era hästar som har ljusa mular? Min tinkervalack får sol exem och har alltid smörjet med helosansol, men då får man...
Svar
8
· Visningar
1 871
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Finns det något fodertillskott man kan ge för att påskynda tillväxten av brosk , Pålagringar?.. Har en sjuåring med "medfött" fel på...
Svar
9
· Visningar
1 820
Senast: cress
·
Hästvård Jag vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråden men jag lägger upp den här så får vi hoppas på att ni kan hjälpa mig. Det är så...
Svar
19
· Visningar
2 662
Senast: engborg
·
Hästvård Någon som känner till detta vaccin och om det har stoppats i Sverige nyligen? Det är ett vaccin mot hästhosta orsakat av herpesvirus om...
Svar
2
· Visningar
1 388
Senast: Tretjak
·
Hästvård Jag har hittat ett 6årigt varmblod,en vallack som helt enkelt lessnat på travet enligt ägaren och ska nu säljas som ridhäst,mkt trevlig...
Svar
10
· Visningar
2 599
Senast: Kokosboll
·
Hästvård Någon som kan upplysa mig om hovledsartrit? Orsaker till det och prognos? Tacksam för svar även om det såklart blir generellt:angel:
Svar
0
· Visningar
1 804
Senast: fleur
·
Hästvård Min unghäst har ett sår som har utvecklat svallkött. Jag ringde vet i igår och fick efter lite om och men lotagen utskrivet. Ringde...
Svar
15
· Visningar
17 564
Senast: Miaa
·
Hästvård Någon som kan tipsa om något bra man kan ge för att hålla hästens mage i schakt, speciellt såhär i början på grässäsongen? Eller något...
2
Svar
28
· Visningar
4 315
Senast: fjordtokan
·
Hästvård mitt sto har en massa knölar överallt på vänster bog, framben inga vätskande och hon tappar ingen päls direkt där. Några är som...
Svar
9
· Visningar
1 284
Senast: maosse
·
Hästvård Jag har både haft hem hovslagaren och varit på kliniken. Ingen kan säga vad det är:confused: Shettis, nyskodd o halt o varm höger...
Svar
7
· Visningar
3 539
Hästvård Hur vet man vad som är ofarliga och farliga hovsprickor? Läste tråden här ang hovsprickor där en spricka som hovslagaren hade bedömt...
Svar
1
· Visningar
1 806
Foder & Strö Min häst är väldigt pigg av sig och därav får hon nu havrefritt foder (Krafft groov sensitive), behövs det något mer? Det känns så lite...
Svar
3
· Visningar
1 034
A
Hästvård Vår älskade lilla ponny har fått problem med hosta denna vintern:( Hon hade det även förra vintern men då var det bara litegrann. Trodde...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 836
Senast: annakarinlarsson
·
F
Foder & Strö Har Glucosamin o Nyponpulver samma verkan. Jag ger båda till min häst, men så var det ngn som sa till mig att jag ej behöver ge båda...
Svar
7
· Visningar
1 892
Senast: Zilla3
·
Hästvård Som rubriken lyder så skubbar min foderhäst, en islandshäst, sin man. Detta har jag sett upphov till i stallet och även efter att hon...
Svar
15
· Visningar
1 601
Senast: _Amazing_
·
Hästvård Då mitt kära varmblod ska pensioneras lite smått så har jag letat o letat efter ett nytt varmblod o kuna hoppa o träna massa med. Efter...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 607
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Lägger in tråden åt en kompis då det är hennes häst det handlar om. Hästen i fråga är en PRE född 2005, importerad från Spanien i...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Hoobes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka