Potatisprotein

Sv: Potatisprotein

Det där hoppades jag på med mitt sto och så länge hon gav di så fungerade allt helt korrekt. När jag skiljde av fölet så kom tyvärr insulinresistensen tillbaka. Jag hoppas att det inte blir så i TS fall men jag uppmanar henne att vara mycket uppmärksam på den saken.

Det är svårt att hitta ngt om detta med dräktighetsfång.

Till ts
Har du testat att ge fett? Olja är ett bra energifoder, ge gärna rapsolja som innehåller en ganska hög andel av essentiella fettsyror.

Jag hade ett halvblodssto som fick fång när hon var högdräktig. Jag var redo att göra vad som helst, allt från kejsarsnitt till avlivning, för att hon skulle slippa lida. Men veterinärerna rådde mig att avvakta, så jag gjorde så. Och faktum är att bara några dagar efter fölningen var hon smärtfri.
Så sluta inte hoppas!

hade jag då haft de kunskaper jag har idag så kanske jag inte hade behövt ta bort henne två år senare, men det är en annan historia. Hon var högst sannolikt IR...

Tack ska ni ha!

ja det är ju det jag hört, att många ston blir bra (eller iaf symptomfria) efter fölning, därför känns det hemskt att ta bort henne så här nära inpå!

På onsdag kommer dock vet, så får vi tillsammans göra en bedömning, och då ska jag även prata insulin med honom ;).

Har lagt till rapsolja, för övrigt inväntar jag vetutlåtandet!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
440
Senast: Elo
·
Foder & Strö Har precis fått analysen från årets hösilage och har räknat på höstens foderstat. Det är inget roligt hösilage iår, ganska lågt i...
2
Svar
26
· Visningar
4 089
Senast: super
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 510
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 222
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar