Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så är det ju. Det blir ofantligt dyrt.Ja det är ju ett alternativ. Men när jag har googlat så har jag sett en hel del exempel på liknande givor potatisprotein så det ser ju ut som att det ska funka. Bara hästen vill äta när det blir så mkt.
Jag skulle nog få ge väldigt mkt lucernhack. Har gett det förr till andra hästar och det är ju jättebra sålänge de vill äta allt. Men att byta ut hösilage som ingår i stallhyran mot stora mängder dyrt lucernhack blir ju också en fråga för plånboken.. Om det inte går att ge nödvändig mängd potatisprotein hade jag såklart gjort så.
Ja. Hästen välbefinnande går ju först men utifrån vad jag kan läsa så är 3 dl helt safe så då känns det inte rimligt att belasta plånboken mer än nödvändigtSå är det ju. Det blir ofantligt dyrt.
Precis. Man får göra så gott man kan. Hästen är ju stor. I tröttheten gjorde jag en tankekullerbytta och tänkte på mina i sammanhanget småttingar.Ja. Hästen välbefinnande går ju först men utifrån vad jag kan läsa så är 3 dl helt safe så då känns det inte rimligt att belasta plånboken mer än nödvändigt
Ah då förstår jag! Ja det är ett normalstort halvblodPrecis. Man får göra så gott man kan. Hästen är ju stor. I tröttheten gjorde jag en tankekullerbytta och tänkte på mina i sammanhanget småttingar.
Jag har alltid hört 50g/100 kg häst och det verkar dom flesta fodersäljare rek.Om jag går utifrån maxgivan som anges här: http://www.ecuriemy.com/pblad/potatisprotein_fakta.pdf så funkar 3 dl efter tillvänjning. Skulle kunna öka ännu mer vid behov.
30g per 100 kg häst och utfodringstillfälle (max x 2) är för denna häst 165-180g potatisprotein.