Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag undrar om man kan lägga Tuff stuffs hovstärkare (Mustad) på hästens sulor? Alltså hovens undersida. Eller är det bara på hovens...
Svar
6
· Visningar
1 829
Senast: coari
·
L
Foder & Strö Det var en som sa det tlll mig i stallet att hästar kan dö om de äter direkt av färskt hö? Vad är det som gör att hästar inte kan äta...
Svar
16
· Visningar
4 819
Senast: Zilla3
·
Hästvård Har försökt hitta preparatet på karenslistan, men vet inte om det finns med eller om jag missar det: Får man använda blåspray/lilaspray...
Svar
0
· Visningar
1 867
Senast: Litenvit
·
Hästvård Väldigt off season, jag vet. Men nu tänkte jag skaffa sådan för att ha till hösten - om det nu finns. Då jag inte är så stark i...
Svar
14
· Visningar
2 094
Hästvård Vet inte var jag ska lägga den här tråden, men testar här. Jag ska åka till Finland med min häst, behöver man ha något pass, papper...
Svar
10
· Visningar
1 746
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Hovis tog upp en sak som jag började fundera på. Min häst har gått utan hälta väldigt länge, sen så fick hon tillbaka hälta i hf...
Svar
7
· Visningar
1 793
Foder & Strö Under hur lång tid brukar ni vänja in hästarna på gräs?
Svar
1
· Visningar
842
Senast: lewellyn
·
Hästvård Veterinären tyckte att vår ponny kan ha risk att ha detta pga att den är lite tjock och har fettansamlingar längs mankammen. Hur...
Svar
17
· Visningar
2 559
Senast: Badger
·
Foder & Strö Jag har ju i alla år gett betfor, men nu när jag av en slump blötlagde mer gediget o inte hällde ut den, så fann jag en hel del sand i...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 842
Senast: bigganl
·
K
Foder & Strö Har ett varmblod som är svår musklad och tunn. Fick tips om att ge stråhackad lucern. Men på va sett skiljer de sig från Lucern i...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: kirre85
·
Hästvård Min granne har fått problem med sin shettis. En underbar sak som älskar att arbeta MEN som sista tiden inte går att rida pga att den är...
Svar
15
· Visningar
2 362
Hästvård Min häst skoddes idag och hovslagaren la märke till att han hade anmärkningar på fång då hans hov på hov på vänster framben va lite...
2
Svar
21
· Visningar
6 095
Hästvård Är det någon här som gjort gastroskopi på sin häst? Hade lite språksvårigheter med veterinären som bokade tiden (klinik utanför Sverige)...
Svar
12
· Visningar
3 396
Senast: Equus
·
L
Hästvård Min ponny visar inga tecken på hälta i vanliga fall. Men efter att böjprov gjorts så visar han hälta på vänster bakben. Bör kanske...
Svar
7
· Visningar
1 528
E
Hästvård Hej! Jag börjar få slut på idéer på vad jag skall hitta på härnäst med mitt halta sto. Problemena började för ett år sedan då hon...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: Ello
·
Hästvård Letar efter en sällskapshäst till min val.Var och tittade på en liten tvååring häromkvällen.Några åsikter om dessa kotor? Har ingen...
Svar
6
· Visningar
1 546
Senast: kitty79
·
Hästvård Har tagit på switch på min väldigt insektkänsliga häst. Har aldrig gjort det förut och det visade sig inte riktigt vara min grej...
2
Svar
36
· Visningar
6 711
Senast: em-pirre
·
Hästvård Jag har en häst med hjorthals (tror jag). Hästen är bara 2 år än så länge men halsen har ju inte ändrats så mycket genom åren. Halsen är...
Svar
9
· Visningar
2 017
F
Foder & Strö Har ett 18årigt fullblodssto hemma som är rejält tunt och jag vet verkligen inte vad jag ska göra för att få upp i vikt. Hon är...
2
Svar
26
· Visningar
3 955
Senast: lomuxx
·
Hästvård Tänkte införskaffa lite "antiflug(mm)medel" och tänkte köpa Switch, som jag brukar göra. Men jag har förstått att många använder sig av...
Svar
8
· Visningar
2 634
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka