Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Seriöst var sjutton är världen påväg, krävs det ingen som helst kunskap innan man tar fram produkter..... Vad tycker ni om nya...
Svar
14
· Visningar
2 364
Senast: gylle
·
Hästvård Den uteblivna vintern eller skall man kalla det den mkt sent uppdykande vintern har spelat totalt spratt med hästarnas päls här hemma...
2
Svar
24
· Visningar
3 839
Senast: gylle
·
C
Hästvård Hej, Undrar on någon har erfarenhet av springmask på sin häst? Ska avmaskas men har en fundering. Avmaskning 2-3 dgr före betessläpp...
Svar
12
· Visningar
1 824
Senast: Casa123
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder så undrar jag om någon har erfarenhet av detta? Köpte en fyraåring ridhäst i december och började med att åka...
Svar
8
· Visningar
2 142
Senast: Lemeie
·
Foder & Strö Jag ska snart beställa hem hö till min nya gård och jag skulle gärna vilja ha balar runt 300 kg. Problemet är att jag inte klarar av att...
2
Svar
20
· Visningar
5 333
Senast: CK
·
Hästvård Funkar det att ha ett eksemtäcke istället för flugtäcke på en häst som inte har eksem? Tycker bara att eksemtäckena verkar täcka...
Svar
6
· Visningar
1 511
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag har funderingar på att så in ett ställe i hästhagen med sådant gräs som används av vägverket vid vägslänter och annat där gräset...
Svar
2
· Visningar
996
Hästvård Hejsan. Undrar vad andra har för erfarenheter. Jag har en herre som är väldigt duktig på att gräva av sig sina skor i hagen och då menar...
Svar
6
· Visningar
1 183
Senast: ylvali2
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 087
Senast: axel
·
G
Hästvård Mitt sto är väldigt mager över ryggen, man känner tydligt hennes ryggrad. På grund av det har jag inte ridit på henne. Hon är 26 år...
2
Svar
28
· Visningar
4 998
Senast: Nafayette
·
Hästvård Min pålle har två hårda gröna ärtor stora knölar på ryggen som inte vill försvinna,han har dock nget besvär av dom.Men jag vill få bort...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Hepzheba
·
Foder & Strö Ja det finns väl hundra sådana här trådar och jag är, om jag får säga det själv, rätt bra på foder men nu när jag inte har analys på...
2
Svar
37
· Visningar
8 641
Senast: Korven
·
Hästvård Så jag har en ett årig paint valack, när jag var hos uppfödaren så nämnde hon att vi kunde rida in honom vid två års ålder... jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 421
Senast: höstmåne
·
Foder & Strö Hur ser jag om det är proteinbrist eller energibrist på hästen. Jag menar rent generellt. Har för mig att tunn över revbenen= behöver...
Svar
18
· Visningar
1 730
Senast: Natasja
·
Hästvård Grannstallägaren, en halvknepig gammal travgubbe, har ett gäng shetlandsston som han tar föl på. Travgubben är egentligen inte elak men...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: palle
·
Hästvård Hej min häst fick en spark i hasen och då splittrades lateral digital extensor. men nu 5 månader senare upptäcktes att även långa...
Svar
0
· Visningar
2 029
Senast: yrbin
·
Foder & Strö Jag blir mer eller mindre halshuggen och kallad för djurmisshandlare när jag säger att jag inte har analyserat mitt hö. :cry::eek: I...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
10 562
Foder & Strö Nu är det så att ''mitt'' halvblod är i full kondition, försöker variera ridningen så mycket det går fast det är kallt och hårt. Rider i...
2
Svar
31
· Visningar
3 795
Senast: svea
·
Hästvård Min häst har i några dagars tid haft svampiga ben. Lite mer på ena frambenet, men även på alla andra ben. Han finns i ett nytt stall...
Svar
0
· Visningar
757
Hästvård Såg en ganska behändig grej (tror jag) i dag,har för mig den hette nått med barfotarasp,var nämligen som ett V där det var "raspar" inne...
Svar
12
· Visningar
1 971
Senast: Arwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Hönstråden II