Sv: Måste man ha en höanalys??
Hur ser du kalciumbrist och så vidare?
Hur ser du kalciumbrist och så vidare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi , som det flesta andra har flera fält på olika platser där det skördas vid olika tidpunkter.
Ni- hökunder- har ingen aning om hur detta blandas i de flesta fall. Men visst självklart- just eran höbonde kan säkert skörda exakt rätt mängt på samma plats så det räcker precis hela vintern. Ni som har hästar i stora stall med många hästar kan lika gärna gissa
Tre meningar med frågetecken efter! Tre tydliga frågor. Svårt?Vilka frågor?
Mina hästar har presterat bra och har inte haft någon brist. Fina och glansiga i pälsen, bra i hull och äter varierat.
Tre meningar med frågetecken efter! Tre tydliga frågor. Svårt?
Så länge allt fungerar så är väl allt OK.
Men den dagen du får ett grovfoder med ordentlig brist i något avseende ser du inget förrän skadan är skedd o då kan du inte utan analys säga vad som är fel.
PL
Nej du svarade inte på en enda av de tre frågorna!Jag svarade ju på dem.
Jag anser inte att man behöver en analys.
Jag har haft egna hästar i 25 år och inte ett enda av de stall jag har haft hästarna i har haft analyser.
Har man bara en häst så är det kanske mysigt att sitta och räkna men när man har flera hästar så ser man till att skaffa ett hö som man ser att hästarna mår bra av.
Däremot stör det mig att du i din okunnighet sitter här o talar om för andra att det bara är okunniga hobbyhästägare som bryr sig om analys.
PL
Jag tycker det är fantastiskt att all hästhägare här har så homogent hö att en analys verkligen ger en rättvis bild.
Allt deras hästar äter på en hel vinter har skördats under samma tidpunkt, bestått av samma gräs och växt i samma jordmån
Helt amazing.
Tre meningar med frågetecken efter! Tre tydliga frågor. Svårt?
Så länge allt fungerar så är väl allt OK.
Men den dagen du får ett grovfoder med ordentlig brist i något avseende ser du inget förrän skadan är skedd o då kan du inte utan analys säga vad som är fel.
PL
Som vuxen människa kan man själv välja vad man vill äta. Vill man leva på gelehallon och pomes så får man skylla sig själv. Har vi däremot skaffat ett djur har vi skyldigheten att se till att det får bästa möjliga foder för att djuret ska må bra på samma sätt som vi ser till att djuret bor i en hälsosam miljö. Att ge sitt djur skitmat och skylla på att mäniskor äter obalanserat är bara korkat.