Fodertillskott åt stel häst

Sv: Fodertillskott åt stel häst

Hrm...

Nu förstår jag inte hur du tänker?

Du har en stel häst som du vill hjälpa att bli lite mjukare men vill inte använda preparat som är belagda med karens?

Det är ju precis därför det är karens på sådana preparat. Det är inte meningen att hästar som står under behandling med dessa preparat, ska tävla.

Precis!

Ts. Jag skulle snarare tänka tvärtom och fråga mig varför det inte är karens på produkten. Har den utlovad effekt så ska det vara karens (i alla fall i de bästa av världar. Att det sedan är lite segt att få upp på produkter på karenslistan är en annan sak).

Varför ska man inte ge något, bara för att det är karens på det?

Att det är karens på det, är för att det faktiskt finns studier som visar att det ger effekt. Vet flera som ger det oxå och är helnöjda.

Ska man tävla är det ju bara att sluta ge det 4 dagar innan tävling.

Gå in och läs här: http://evavet.se/.

Jag tycker att det är oslagbart mot allt annat på marknaden :bow:

Håller i och för sig med om att det (ovan) är bra produkter, alltså kombinationen av glukosamin, hyaluron, chondroitin, mm.... Som exempel så kostar deras 1700 kr för knappt en liter! Det finns Flexijoint med samma innehåll fr annan leverantör till en tredjedel av priset. Dessutom med pengarna tillbaka garanti! Vill man ha starkare hyaluron med 11 gram per kilo så finns Superjoint. Bara att googla fram! :bow: Men som ngn oxå sagt! Det beror ju på om det är leder som skall smörjas, pålagringar el muskelstelhet. Superjoint har vi gett en häst med tuppspatt och det har verkligen fungerat. En annat tidigare gav jag Flexijoint med Djävulsklobas. Fungerade det med! MSM - ja det dricker jag väl själv ibland när man blir stel efter att sovit i knölig säng haha. Man börjar väl bli gammal då!;) Har dock aldrig provat nypon el alger ännu men vem vet

Varför ska man inte ge något, bara för att det är karens på det?

Att det är karens på det, är för att det faktiskt finns studier som visar att det ger effekt. Vet flera som ger det oxå och är helnöjda.

Ska man tävla är det ju bara att sluta ge det 4 dagar innan tävling.

Håller med =) Det är dessutom endast rekommenderad karens om man inte även ser på Djävulskloblandningar då. Övriga ingredienser finns naturligt i kroppen

Liknande trådar

G
Övr. Hund Jag läste MrsScabtrees inlägg om hur mycket hon saknar Harley, och det brast lite för mig då. Det var som att någon knuffade mig över...
2
Svar
21
· Visningar
2 475
Senast: Galathea
·
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
2 991
Senast: Atalantha
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 002
Senast: Araminta
·
Hästvård Otursfågel? Ömtålig? Halvblodssto född 1999 Januari 2000 - Halt höger fram när hon kom in från hage. Först konstaterad senskada...
2
Svar
35
· Visningar
3 786
Senast: Vimsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia