Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har nu under några veckor varit väldigt konstig i bakbenen/baken. Han är lite loj när man är ute, går helst på gräs o är svår...
Svar
15
· Visningar
1 530
Hästvård En häst i stallet har konstaterats ha blåsljud på hjärtat. Detta upptäcktes i samband med dåligt allmäntillstånd (feber, stora ödem över...
Svar
13
· Visningar
4 837
Senast: djurex
·
Foder & Strö Jag kommer aldrig glömma när veterinären på djursjukhuset hemma svarade mammas förslag med att komma tillbaka och lämna hö till hästen...
Svar
16
· Visningar
2 146
Senast: Mitrolle
·
L
Foder & Strö Har letat överallt efter svar. Provar här och hoppas att någon vet. Jag har rapsblommor i hästhagen. är detta något som är giftigt för...
Svar
3
· Visningar
5 262
Senast: Masse
·
M
Foder & Strö Är det någon som kan tipsa om vad man ska göra med en mini-shettis som är tunn? Hon är nog egentligen en miniatyr så hon är slank o tunn...
Svar
7
· Visningar
1 136
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Fick svar på mitt träckprov. Det visade att min häst hade den lilla blodmasken 1600 EPG. Vad innebär det för henne? Hur vanligt är det...
Svar
5
· Visningar
2 283
Senast: Madick
·
Foder & Strö Någon som provat det? Har nämligen en häst som kan bli ganska rastlös i transporten. Lugnar sig när hon får hö att äta. Men jag är...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: lewellyn
·
Hästvård De jag känner som har typ 2 diabetes får rekomendation att äta kanel för att förbättra tillståndet. De som testat är väldigt nöjda med...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 355
Senast: Shaggy
·
Hästvård Skulle tycka det var intressant och se hur era hästar har musklat på sig eller av sig, eller magrat eller åt andra hållet. Berätta...
2
Svar
22
· Visningar
3 596
Senast: Bejbie
·
Hästvård Var går gränsen anser ni? Är det ok att ge smärtlindrande när det KAN finnas hopp om bättring (även om oddsen inte är stora) eller...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 061
Senast: Texaz
·
Hästvård Min shettis går nu igenom en utredning. Han är halt på böjt spår höger varv. Inga böjprovsreaktioner, syns inget på röntgen idag när...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har haft problem med muggliknande utslag (inte riktigt som mugg utan "blötare") på bakbenen ett tag. Jag har behandlat med...
Svar
11
· Visningar
3 212
·
Hästvård Har sett flera gånger då min häst står och äter tex kraftfoder och ska vinkla huvudet lite för att komma åt,då knycker hela halsen till...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: Fibusen
·
Hästvård Usch behöver nog bara skriva av mig. I kväll kl 17.30 upptäckte jag att mitt ena sto stod å skrapade med framhoven. Jaha kolik, tänkte...
Svar
12
· Visningar
7 116
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Nån som har en idé på vad detta kan vara? I måndags fanns det inte ett spår av detta, det är också BARA där hon har det, ingen annan...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst har några hårlösa fläckar, det började med en sedan har det tillkommit ett par. När den första kom så tyckte jag inte det...
2
Svar
23
· Visningar
9 492
·
Hästvård Blev rekommenderad av equiterapeuten att ge min häst en del sk homeopatiska produkter. Både som rena torkade örter och som kompletta...
Svar
8
· Visningar
1 291
·
Hästvård Min dressyr pingla var till vet i veckan och fick konstaterat en tänjning i gaffelbandet. Jag själv var aldrig med utan "ägaren" åkte...
Svar
2
· Visningar
1 425
Senast: Anyo
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur snabbt en häst tillgodoser sig sitt foder? Ska börja fodra min häst med något kilo havrekross för att få en...
Svar
16
· Visningar
4 856
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Nu när gräset börjar att växa i hagarna. Hur gör ni när ni betar in era hästar? Själv har jag släpp dem på en mindre yta en kvart ett...
2
Svar
37
· Visningar
4 460
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka