Stoppar nosnät (björk)pollen?

Sv: Stoppar nosnät (björk)pollen?

Aha, ok, då vet jag det. Nej, jag tänkte inte ge någon av mina hästar detta, men är alltid bra att veta, man lär ju sig hela tiden något nytt. Så därför är det intressant att veta hur mycket folk ger till sina hästar, och hur osv.

Vår häst får det då och då, 1 tablett per 70 kg kroppsvikt, 10 st till en stor pålle på 700 kg. Han äter allt oavsett smak så de slinker ner hela i kraftfodret.

Här står lite lätt och enkelt om detta. Googlar du så finns lite mer att läsa, har även testas på eksemhästar mm.

Min som är sommarallergiker och överkänslig mot flygfäns gift har svarat superbra på detta och nu ätit det i flera år även vintertid då jag även är övertygad om att det även hjälper till att hålla IR och fångets symtom och bieffekter under bättre kontroll. Men förra ponnyn som hade lite andra bakomliggande besvär svarade inte alls lika bra, men han var ingen bra referens med alla sina problem.

http://www.hastsverige.se/sida191.html

Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
39
· Visningar
3 592
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 132
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 234
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka