blötlägga hö

Sv: blötlägga hö

Det här med att blötlägga hö för att få ur socker, hur går man enklast till väga? Jag har förstått att det inte räcker att bara vattna igenom det utan ska det vara någon vits ska det ligga i vatten en lite längre stund? Hur länge då?

Bara lite nyfiken varför ska du ta bort socker ur höet??

Kan man ta höanalys precis innan man ska plasta in det eller måste det ligga till sig??

Jag blötlade höet till foderhästen jag hade som hade fångproblem. Det fick ligga 20 minuter och det funkade jättebra :) såg äckligt ut men hästen mumsade på det och det hjälpte :p

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 429
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 469
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar