Saft till häst?

Sv: Saft till häst?

Jag menar att en häst kanske inte tröttnar på smaken, som sagts tidigare ang. mineraler. Det sägs att en häst brukar känna av behovet av mineraler, därför är det bra att t ex under sommartid ha en mineralsten ute i hagen då kan hästen själv välja när den vill ha mineraler.

Tveksam i frågan. Vet att i extremfall kan vilda djur börja gnaga på skelettet från döda djur, men det ska då vara mest för att uppfylla sitt fosforbehov (om jag minns rätt, läser mineralbalans just nu). Så tror inte att de känner av alla spårämnen och så i alla fall.

Sv: Saft till häst?

Vet att det redan sagts i tråden men jag vill påpeka hur grymt dumt det är att ge lightprodukter med sötningsmedel till djur: Kroppen kan inte bryta ner det. Alls. Det som inte kommer ut den naturliga vägen lagras i fettvävnaden och ligger där tills dess man dör. Därför tycker jag att det är bra att du har börjat fundera i andra banor istället, och jag slår ett slag för äppeljuice. Koncentratet borde gå att hälla över i en flaska (koka flaskan för att döda bakterierna) så håller det sig helt okej i stallet också.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Hoarfrost
·
Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 630
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 219
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia