Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag undrar hur hållbar en häst är i ridningen om denna har haft en fissur (spricka) i radius/ulna?
Svar
0
· Visningar
1 677
Senast: SoNo
·
F
Hästvård Ska köpa en liten klippmaskin för finklippning av häst och rakning av min långhåriga katts mage. Då den inte kommer att användas...
Svar
4
· Visningar
1 481
Senast: Flavor
·
Hästvård Mitt sto började för ca 1 vecka sedan att bli konstig i ridningen. Hon vaccinerade sig mot hästinfluensa och stelkramp för exakt 2...
Svar
1
· Visningar
1 154
Hästvård Ska försöka hålla de kort :) Har en 24-årig varmblods valack som jag sedan han var 16 år har ridit och tränat regelbundet och han har...
Svar
1
· Visningar
4 051
Senast: Zipp2010
·
Hästvård Visst måste priset på förrättningsunderlaget stämma med priset på fakturan? Det är väl därför man får ett förrättningsunderlag? Jag...
Svar
13
· Visningar
2 701
Senast: Gelina
·
Foder & Strö Har en häst som i dessa tider är ganska svårfödd och inte riktigt musklar sej så pass som jag önskar. Han rids 5-6 dagar/vecka, och då...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: Korven
·
Hästvård Mitt ena halvblod har på senare tid blivit väldigt konstig i sin päls, jag har iallafall aldrig sett något liknande. Hon har normal fin...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 731
Senast: Rolle
·
Hästvård Behöver kloka råd om hur man kan förebygga förstoppningskolik? Hästen ifråga har både vattenkopp och vattenhink i boxen(som hon knappt...
2
Svar
33
· Visningar
6 067
Senast: MonteRose
·
Hästvård Har ett inte allt för fint sår på hästen som just nu behandlas för svallkött. Men nu har jag kört fast. Efter ett par dagars behandling...
Svar
6
· Visningar
2 734
Senast: clubman
·
Hästvård Min häst har sedan oktober en senskada på djupa böjsenan v fram. Jag har börjat om många gånger med rehabiliteringsplaner då det har...
2
Svar
20
· Visningar
2 408
Hästvård Hej har 2 ponnier som endast har stelkramp...men tänkte influensavaccinera också. ponnierna på 3 resp 4 år har fått Equip T: då...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Gallardo
·
K
Hästvård Ni som är duktiga på benställningar, vad tycker ni om dessa kotor? Fotot är taget i trav, hästen är ett år. Mycket tacksam för...
Svar
15
· Visningar
4 608
Senast: coari
·
Hästvård Suck och stön. Hur ska jag bäst lösa denna situation? Har ett halvblodssto som med jämna mellanrum trampar av sig skor. Kan hända...
Svar
5
· Visningar
2 665
Senast: MonteRose
·
Hästvård Min fjomp har en överansträngd ("irriterad" var vets ord) bogsena, bicepssenan under behandling. Någon annan som har erfarenhet av...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Min häst har haft problem med foderfickor som rensats med jämna mellanrum (3 gånger nu tror jag). Det har inte varit jätteallvarligt, ej...
Svar
1
· Visningar
1 762
Senast: Majskolven
·
Hästvård Hur stor chans finns det att detta läker rätt och han blir återställd? Ja vad tror ni. :) Hästen är en 18 årig valack. Fick...
Svar
17
· Visningar
1 824
Senast: Farre_
·
Hästvård Har varit på klinik med min ena häst två gånger i loppet av en månad. Båda gångerna har hon fått lugnande på kliniken (vet inte vilket...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: Tussemaja
·
Hästvård *Om jag placerat tråden fel får någon gärna flytta på den! Skapade ett anonymt nick pga att jag vill vara anonym ifall inblandade...
Svar
8
· Visningar
1 391
Senast: Androgyn
·
Hästvård Hejsan har upptäckt att ett av mina ston är lös i magen.Upptäckte det när jag mockade hennes avföring var lös och rinnig.Så jag...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: annie_cool
·
Foder & Strö (kanske hamnade denna tråden fel, flytta den gärna isåfall) Jag undrar om någon har erfarenhet av att lägga in grenar av bokträd i...
Svar
2
· Visningar
3 462
Senast: Loppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka