Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läst era svar om linfrökaka och linfrö. Får pröva mig fram och se vad damen behagar äta bäst med tanke på hennes kinkighet.
Har pratat med kliniken idag igen. De är också inne på det här med mask, de tror att det fortfarande kan vara problemet. Eftersom hon var så angripen för sex veckor sedan så är tarmfloran satt ur balans och därmed kan hon mkt lättare bli angripen på nytt. De var tveksamma till att det just beror på bandmask utan kunde lika gärna vara blodmask som fått fart igen, trots att hon visade noll på träckprov för en dryg månad sedan. I vilket fall så har de skrivit ut ett maskmedel som tar allt eftersom man bara kan spekulera i vilken mask osv. Men de ville ändå ha ett träckprov för att kolla om de hittar något ändå. Kan vi konstatera att hon har mask igen vill de göra regelbundna träckkoller var sjätte vecka framöver tills man kan tro att magen har kommit i balans igen.
Jag kommer självklart ta åt mig av era fodertips ändå och pröva vad hon äter för att underlätta för magen så gott det går.
Mvh Maria
*kl*
Jag undrar hur mkt linfrö (innan kokning) ni som fodrar med det ger? Förr i tiden brukade jag koka ca 1 dl frön i typ 4-5 dl vatten och dela på två hästar. Var det för mkt eller för lite? Blev så tveksam eftersom en tjej i stallet gav sin maghäst kokta linfrön men max 1 dl gegga om dagen. Tyckte det verkade lite?
Min får 4 dl linfrökaka per dag. Det delas upp på 4 mål och det blötläggs inte. Vet inte hur mycket det motsvarar, men det kanske går att räkna ut?