Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Angående avblodningen.. måste den ske? Har fått för mig att man kan ge dom spruta istället? Nån egen erfarenhet har jag inte och kanske har jag drömt, men det kanske hade funkar som ett alternativ för dig, först bult sen avlivningsvätska?
Oavsett vilket så beklagar jag, alltid ledsamt att behöva ta dessa beslut
(lady_vip) Avblodningen är ju själva avlivningen, bulten är bara "bedövning". Bultning sker ju oftast av typ trotjänaravlivning, sprutavlivning av veterinär, ska man ha ut båda då..?
Ska man nu se till det humana för den ensklida individen anser jag själva förberedelsen som "långdragen" det ska sättat in en kanyl och det ska göras de å de,, hästar är inte så dumma att dom inte förstår vad det är som är på gång.
Används somnulose kan man be om hjärtstick med pentobarbital så lär hästen definitivt vara död.
Att sätta en kanyl tar ju max 1 minut.
Jag har en stickkänslig häst och även på honom går det snabbt att sätta in en kanyl om personen är duktig på sitt jobb.
Coari; Att sätta en kanyl tar ju max 1 minut.
Du skrev i ett tidigare inlägg om olika händelser vid andvändandet av somulose såsom hästar som det inte gjort någon verkan på osv. Kan hänvisa till någon fakta som man kan läsa om det? Skulle vara intressant att veta iom att jag själv avlivat en häst med sumolose.