Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hej! jag ger min häst havre jag undrar då om det räcker med att ha mineralsten i hage och box eller måste jag fodra havren med mineraler?
Svar
1
· Visningar
658
Senast: MonteRose
·
Hästvård Kliniken ligger inom rid avstånd och tanken slog mig innan om jag ska rida dit när det är dags för vaccinering. Är det en dum ide...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 845
Senast: Minstral
·
Hästvård Nu måste jag be Buke om hjälp! Min mamma som bor nere i Skåne har en New Forest ponny-sto på foder förutom sitt eget Tinker-sto. Som...
Svar
7
· Visningar
2 721
Senast: MonteRose
·
Hästvård Är det någon som vet om man kan använda lus-schampo för människor till hästar med pälsätare?
Svar
1
· Visningar
666
A
Hästvård Hej! Vi har ett varmblodssto som har fång. Tycker att vi börjat se ljuset i ändan, men är ännu försiktiga. Hon är på boxvila och på...
Svar
11
· Visningar
2 004
Senast: Agreen
·
Hästvård Nu behöver jag era, kloka Bukefalisters, råd. Lite historia Jag har ett arabsto på 18 år, som för snart två år sedan skadade sig...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: Boll
·
Hästvård Nu har unghästen bitit av ytterligare ett par dm av svansen på min arab så nu räcker den knappt nedanför rumpan :cry: Han kapar den rakt...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: anjescka
·
Hästvård Hörde här om dagen ett knaster/knarrande när pållen böjde halsen åt sidan,trodde att det var gruset som knarrade till när hoven rörde...
Svar
0
· Visningar
1 035
Senast: Fibusen
·
Hästvård Har skrivit i tidigare trådar om min häst som blev tre grader halt på ett bakben, var på kliniken ett antal gånger utan att de hittade...
Svar
5
· Visningar
1 776
Senast: coari
·
L
Hästvård Diagnos: Aterom i sadelgjordsläget, nån mer i detta avlånga land som har sin häst diagnostiserats med aterom. /ledsen hästägare
Svar
0
· Visningar
1 112
Senast: loka75
·
Hästvård Hejsan. Jag ska nu skriva ett arbete om frågan Häst eksem och eftersom jag vet att här är en hel del kunniga människor i ämnet...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: MissKulla
·
Hästvård Som tråden lyder har min häst fått mugg igen. Han har klarat sig ett år snart men nu har han åkt dit igen. Jag tänkte höra vad ni har...
2
Svar
27
· Visningar
4 068
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Kan man öka näringsupptaget på en häst på något sätt? Hästen ifråga får i sig kraftfoder som är uppblött i vatten (pelletsform) så det...
Svar
14
· Visningar
1 388
Hästvård Hur stor kan man bedöma att risken för återkommande fång är om den haft fång en gång p.g.a. slarv vid betessläpp? Det handlar om en...
Svar
11
· Visningar
5 778
Senast: angelwings
·
Foder & Strö Det handlar om en maxad d-ponny, korsning mellan arab och new forest. Är inte speciellt kraftigt byggd (ser ut som en förädlad new...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: akleja
·
Hästvård Nu är våren här, vilket betyder att vår vinterhage ser ut som hagen från h-vetet! Lerig, översvämning och hästarna har skit tråkigt! Den...
Svar
3
· Visningar
1 205
Senast: Silkisif
·
Hästvård Hej! Har ni några bra råd på hur man musklar hästen vid bog och bogblad, ni vet ovanför benen upp där. Hoppas ni förstår hur jag...
2
Svar
38
· Visningar
3 632
Senast: axel
·
Hästvård Har en 2 åring med massa man å svans mm som kommer från ett ställe där de ej fanns så gott om flyg fä.. nu e de så att vi har EXTREMT...
Svar
7
· Visningar
1 365
Senast: misen
·
Hästvård Min artonåriga häst känns inte som sig själv riktigt sedan någon dag tillbaka, inte halt men inte riiiktigt fräsh i traven. Eventuellt...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: melvin
·
Foder & Strö Hej jag behöver tips på bra kraftfoder till min häst som behöver hulla på sig lite. Kör med kli och korn just nu o har tänkt på att ge...
Svar
6
· Visningar
2 489
Senast: Pathmaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025