Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där är inte sant... heller. har du sett hästarna eller är det skrönor?Är han verkligen så dålig..det som jag tycker är bra är att han kan fixa fånghästar på bara några dagar med rätt behnadling. Men åandra sidan säger han att man inte ska verka upp en hovböld utan låta den komma ut av sig själv och att hästen ska gå på smärtstillande under den perioden :O varför inte bara skära upp den och linda om ordentligt så vips har hästen inte ont längre.. varför vänta med att ta bort smärtan liksom..
Är han verkligen så dålig..det som jag tycker är bra är att han kan fixa fånghästar på bara några dagar med rätt behnadling.
Nu blir jag nyfiken, för jag skulle jättegärna vilja veta vad han baserar sina framgångar inom fång på. Vilka fånghästar är det som blivit bra? Hur är de fallen dokumenterade? Har han tillgång till journaler/röntgenbilder? Vad är hans definition av framgång?
Nu hade det ju blivit olagligt för honom och kursdeltagare (som inte är godkända hovslagare) att verka fånghästar, så på vilket sätt lär sig lär han ut sin metod?
OT- Men det som Ove Lind inte har fattat är att fång är en förgiftning i tarmen och att inte alla fånghästar får problem med hovarna (vet t.ex en shettis som blev extremt stel i musklerna men ej hovproblem).
Det finns duktiga hovisar här som du kan fråga. Coari( som är minst lika hård i tonen som jag), VAT, Heartbar m.fl.
Ömmar dom i hovarna så leder det garanterat secundärt till extremt stel muskelatur. Skild på hovproblem vid fång och kronisk fång där en hovbensrotation har inträffat som secundärt trauma i tro om att den tidigare enbart va extremt stel i muskelaturen. men inga problem i hovarna..
En sak måste man ge honom credit för o det är hans fodringslösningar.Ove Lind.....inte konstigt det blivit fel då!!!!!