Sv: Svullnad blir lite varm vid promenad
Vad skönt ändå att stallägarna bryr sig så pass mkt, känns ju tryggt att ha hästen där då.. Jag vågar faktiskt inte be någon här hemma att hjälpa mig med hästen längre då hon blivit lite stirrig på senare tid, himla synd, förut så hjälptes vid åt med in och utsläpp osv..
Som du säger så kan det hända hur lätt som helst egentligen.. Jag hade faktiskt aldrig ens hört om någon som fått en senskada på häst förut, men nu dyker det plötsligt upp överallt, tydligen vanligare än man tror..
Har en sak som "stör" mig lite.. Steget ut från stallet till marken är väldigt högt, misstänker att detta inte är så bra för benet, men finns väl egentligen inget att göra åt det.. Försöker få henne att ta det andra benet ut genom dörren först, men det går inte alltid och oftast blir det faktiskt det skadade benet som tar den värsta "smällen" när hon går ut. Har fått för mig att det inte är lika farligt då hon går in i stallet eftersom det inte blir den där knycken liksom.. Men mår dåligt över det varje gång hon tar det skadade benet först och tänker mig att skadan går upp varje dag när hon gör det.. Ett alternativ är ju förståss att gå ut bakvägen genom hagen, men den är EXTREMT upptrampad och hårdfrusen och väldigt dvårt för henne att gå på.. Frågan är vilket som är värst...
Känner mig ganska säker nu iaf på att skadan gick upp i fredags, för trots att hon är ute en hel dag i kylan så går inte svullnaden ner så pass mkt som den gjorde förut.. Misstänker att det här inte kommer börja läka förren till sommaren, då vet jag att hon kommer vara mkt lugnare, räknar med att detta inte var sista gången skadan gick upp, så vi avvaktar med lasern faktiskt.. Blir bara så himla ledsen, man får ju upp ett hopp liksom och tror att det ska gå vägen och så går det bara upp hela tiden.. Nu var det ju "bara" två veckor och 5 laserbehandlingar vi förlorade på det, kändes mkt värre förra gången då det var 2 månader vi förlorade.. Hoppas så innerligt mkt att det inte går upp mer nu så att vi kan ultraljuda henne om 3 månader, vill ju veta om det överhuvudtaget läker något.. Hur långt är det kvar till din hästs ultraljud?
Har varit så mysigt nu att gå med henne när det är vindstilla ute.. Hon är så lugn och foglig, önskar det alltid kunde vara så!
Jag går ju alltid samma tid på morgonen innan mannen kör till jobbet och man märker verkligen att det blir ljusare och ljusare nu på morgonen! Himla skönt!