Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skit utanför?? Vad pratar du om nu? De fodras bara inne i hallen när det är dåligt väder.Hästarna skiter gladeligen inne i ligghallen för det mesta och den mockas varje dag. När de blir tre hästar i samma hage så får vi nog mocka två gånger om dagen misstänker jag. Men vad har det med fodret att göra? Min stora vaktar maten mycket (lindrigt sagt) Min ponny och den stora kan äta nära varandra utan problem, men när häst nr 3 kommer in till dem kommer det bli mycket mera vaktande runt maten. Därför tror jag det är mycket lugnare om de kan äta utanför ligghallen. Då får alla tre äta i lugn och ro.Vad skulle det göra för skillnad?
det är väl mer för att skiten då mest hamnar utanför.
Ja det är klart att den stora äter mer och det ska hon göra. Det har jag inte ens pratat något om.om man har en liten o en stor ihop så är det väl bara bra att den stora tar för sig mer.
Ja fri tillgång har jag inte ens övervägt. Det passar inte mina hästar. De har ligghallen full i halm och de går och knaprar på det när de har lust. De första tre månaderna åt de halmen som galningar så det knappt var nåt kvar, men sen lugnade de ner sig. Nu noppar de lite av den emellanåt bara. (vilket är bra) De äter lugnare nu än förut. Men den stora har nån slags fixering vid maten och vaktar som om det gällde livet. Spelar ingen roll om hon nyss ätit, bara ingen av de andra inte kommer nära. (förutom ponnyn)släng ut mer halm o de står inte hela dagarna vid smörgåsbordet o sprid höt för vinden.
Anledningen till att jag vill prova näten i hagen är att jag vill ge hästarna längre ättid helt enkelt.
Om den vaktar hö så till den milda grad kan du ju inte fodra 3 med ett nät.
Då får man fodra med stora avstånd eller lägga fler högar
Hästar ska inte bråka om hö- gräs. Då får de för lite.
Jag tänkte sätta näten mot stammen så att de hänger i två eller tre fästen. De ska inte hänga och dingla utan vara rätt fasta så hästarna inte ska kunna lattja omkring med dem. (vad svårt det blev att förklara).