vad säger ni, täcke eller inte? fördelar och nackdelar!

Sv: vad säger ni, täcke eller inte? fördelar och nackdelar!

De gånger jag kan komma på ang täcka häst är bla den gången jag bodde ute på landet i Norrland. Där fanns en nordsvenk med björnpäls som aldrig frös. Blev bara rimfrost i pälsen. Han hade aldrig täcke. Sen plockade jag upp en varmblodstravare från Göteborg som sällskap. Den hästen hade knappt päls. När tempen blev över minus 10 grader så fick hon frossa. Hon fick givetvis ett täcke. Dom gick ju trots allt ute från tidig morgon till sen kväll. Hade bara skog som skydd. En annan häst hade kvickdrag. Och i hans fall handlade det om att inte ödsla massa energi på att hålla värmen. Sen har man väl satt på regntäcken i sitt eget bekvämlighetssyfte så man inte ska behöva rida på en superblöt häst. Men täcka pga av lera så jag själv inte behöver rykta har jag aldrig gjort. Sånt är bara dumhet och lathet.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Stergo
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Amk
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Blyger
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka