Vilka ger sina hästar No Bute?

Sv: Vilka ger sina hästar No Bute?

Som nu går igenom böjprov, ja. Tycker du det är konstigt att den är ojämnt musklad när den haft sneda höfter?

Jag tycker det är skumt att fundera på att självdosera den med lite DK baserat på det ja. Ger inte mycket för hemmakurer och självexperimenterande med krämpor, som jag väl gjort tydligt i andra trådar om din häst.

Du har tydligen inte läst hela tråden!!! :devil:

Vilken inställning? JAG PROVADE EN GÅNG OCH HADE INGEN ANING OM VA DET VAR, LITADE PÅ MIN TRÄNARE SEN FRÅGADE JAG HÄR OCH NU TÄNKER JAG VERKLIGEN INTE GE DET MERA!!
läs tråden innna du hoppar på Folk! :mad:

Så här skrev du:

Jag ger Kaluha det och måste säga att det är VÄL värt prislappen!
Jag har märkt otrolig skillnad på Kaluha, redan efter 3 dagar. han får bättre gång, mkt mer sammarbetsvillig och den där lilla extra gnistan. Mer power! ja, ja tycker det är skit bra

En gång:confused:

Jag tycker det är skumt att fundera på att självdosera den med lite DK baserat på det ja. Ger inte mycket för hemmakurer och självexperimenterande med krämpor, som jag väl gjort tydligt i andra trådar om din häst.

Som sagt så funderade jag på det men har inte gjort slag i saken av tre skäl: *det är dyrt, *det känns inte som att lederna (knäna) är stela eller ömma, därför lär de inte behöva just den typen av behandling, *jag är också av åsikten att "så lite extra som möjligt" så länge man ändå känner att man gör vad man kan för sin häst när det är småsaker som inte är nödvändiga att behandla via vet (gallor, stelhet osv).
Kör på lite massage av muskulaturen istället vilket har hjälpt enormt, eller ja - knappast ENBART massagen, men det är en otrolig skillnad i musklarna på bakdelen. Från att ha varit spända och hårda har de blivit mjuka och fylliga.

Det jag varit mer inne på däremot, särskilt från början när hästen inte jobbades mer än 15 min skritt per dag, var linimengel med Djävulsklo. Att punktbehandla på ett område där man t ex misstänker lindrig inflammation i muskel eller början till en inflammation i en led känns betydligt mindre riskabelt och mindre risk för bieffekter än att behandla invärtes och då få smärtstillande effekt på hela kroppen, risk att magen blir påverkad osv. Utvärtes behandling lär inte heller vara lika starkt iom att det måste tränga igenom skinnet.

Hon menar väl en gång = en kur antar jag (dvs tills förpackningen är slut)

Ja inte vet jag. En gång är för mej 1 gång. Blir lite missvisande annars, hur många gånger är en kur? Nja, stoppar man i hästen nåt i en hel kur hur mycket det nu är, så kallar man det inte EN gång och skäller ut folk som ifrågasätter......

Senast ändrad av en moderator:

En kur är väl en gång, har vi rett ut den saken nu så kan man lämna den biten kanske.

Boj/moderator

Ännu större anledning att du själv skall hålla koll på vad du stoppar i din häst!
PL

Jo, självklart men ha man haf en tränare man litat på i väldigt många år och man frågar va det är och hon förklarar så litar man ju på det! Förstod aldrig att det var smärtstillande medel i det på sättet hon förklarade därför jag provade det.

Men som sagt min häst går minst lika bra nu utan No Bute så det var nog inte det som gjorde det. att han blev sämre i samma veva som jag sluta var för han gått så jäkla bra och kom i en liten svacka och fick vila lite nu går han SUPER igen!

Lätt att tro det är medlet om hästen går bra och man hört att det ska vara bra.

Men jag är inte mer än mänsklig alla kan göra fel! (fast en del verkar omänskliga här inne och gör aldrig fel) Jag tänker inte använda det igen alla fall verkligen inte!

Herrskapet

Jag skrev att det räcker nu, och det menar jag också. Jag förväntar man att detta inlägg är det sista i diskussionen ang kur eller inte kur. Det går bra att fortsätta diskussionen på en vettig nivå, ämnet angår i allra högsta grad många och är därför intressant och bör läsas av flera.

Kan man inte bibehålla tråden på en bra nivå, kommer den att låsas.

Boj/moderator

hej vart har du köpt/köper du ren djävulsklo vi har letat men ej hittat väldigt intresserad!!:laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 105
Senast: super
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 128
Senast: fejko
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 667
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 597
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka