Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har hö från olika skördar och har därför svårt att få ett normalt "medelvärde". Vad gör man då? Hur "räknar" ni? Har en... 2
Svar
22
· Visningar
1 820
S
Foder & Strö Har en häst som väldigt lätt blir bukig och förlorar fett/muskler från flanken/revbenen istället:( Haft detta problem sen köpet , men... 2
Svar
37
· Visningar
10 176
Senast: milly
·
Foder & Strö Nån som ger sina hästar det fodret? Köpte min första säck idag som jag ska pröva på min arabhingst, har groov 125 som jag nu ska börja...
Svar
17
· Visningar
1 971
A
Foder & Strö Jag kan inte få till mina kvoter :eek: Med hjälp av soja kan jag få upp proteinet så att SmbRp/MJ blir (ungefär) rätt, men då är...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: ad_hoc_80
·
S
Foder & Strö Finns det någon som använder fodervågskopa? Var har ni i såfall köpt den? Har nu letat snart överallt men hittar ingen..Vet att Nordpost...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: arabia
·
R
Foder & Strö Vad är lusern pellets bra för? jag vet vad det är men inte vad det är bra för.. Är lusern, hackad strå eller mix bättre?:confused:
Svar
19
· Visningar
1 344
Senast: carinb
·
Foder & Strö Hejsan har räknat ut en foderstat som verkar hyfsad med tanke på det risiga höt vi fått:cry: Men det enda hippocampus nu säger ifrån...
Svar
2
· Visningar
722
Foder & Strö jag har beställt hem emballage från analysen till höet jag ska skicka in för analys, men nu har det gått 1 vecka sen jag beställde. hur...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Kirre
·
S
Foder & Strö Ja som rubriken säger, hur mycket mj och proteiner ger ni era shettisar och hur mycket väger dom?? Med vilket foder täcker ni behovet...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö hur gör ni? av ren vana ger ja mest på kvällen, men vet egentligen inte varför ja gör d! höet är ju självklart, då ska de ju ha störst... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Foder & Strö Hur vet jag om det är ett bra hö? Tog prover på båda två hösorterna som jag har. Tog även prov på mögel osv. Hö 1: Mögelsvamp...
Svar
8
· Visningar
1 156
Foder & Strö Nu e jag här och frågar igen, jag tänker börja ge min flicka Salsas havrefria mix men nu undrar jag om ni som använder er anbart av...
Svar
1
· Visningar
656
·
Foder & Strö Hur ser analyserna ut på havre generellt? Tittar man i foderlitteratur så ligger värdena på 11-11,7 MJ per kilo och 70-85 g SRP...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: oki
·
D
Foder & Strö Vet att det finns många trådar om hull, men jag skriver ändå. Just nu står jag i ett stall där de mesta ingår. Byter stall imorgon... 2
Svar
36
· Visningar
2 184
·
Foder & Strö Är det bara jag som tycker en giva på 3 kg hö på kvällen är lite. Går in ca 19-20 tiden o ut vid 6-7.. Kallblod det handlar om..Han äter... 2
Svar
21
· Visningar
1 608
Senast: Kiickan
·
Foder & Strö Hur länge kan man ha strimlad betfor i vatten utan att det blir "dåligt?"
Svar
4
· Visningar
772
Senast: nyponros
·
Foder & Strö Förra veckan köpte vi krafft för 183kr och nu igår....har dom höjt till 225kr:cry: Vi gör av med 3-4 säckar/veckan, det blir en rejäl... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 070
Senast: knasan
·
K
Foder & Strö Eftersom jag läst att vissa föl slickar sej till uttorkning om de har fri tillgång till saltsten så har vi ransonerat den. Men vid...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: knasan
·
Foder & Strö Har köpt ett parti (runt 600 kg) hösilage som har en TS-halt på 78%. Då min häst inte mår bra i magen av att äta ensilage med för låg...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Har precis talat med en fodertillverkare och fått konstatera att det inte finns något vettigt hö att få tag på i år! Det hö jag...
Svar
11
· Visningar
1 528
Senast: ASKAPLASKA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • tämja halvvuxna katter