Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö vad ger ni era hästar för slags krafftfoder??? nyfiken!!;) 2
Svar
32
· Visningar
1 984
Senast: Toria
·
Foder & Strö Är lite förvirrad. Håller på att räkna ut foderstater till mina hästar och allt blir bara konstigt. Jag skickade in info till...
Svar
12
· Visningar
1 166
Senast: Kirre
·
M
Foder & Strö Jag vet inte vilken analys vi fick på vårat hö i år:crazy: Alltså, gubben som äger stallet skördar sitt hö själv. Han är inte så noga...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Ylva86
·
I
Foder & Strö Skall byta till ensliage och fått tag på det. Fick anylsen och jag är helt nybörjare på detta område :smirk: Torrsubstans 67%...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Thora
·
M
Foder & Strö Finns det någon hemsida där man kan kolla foderstater? Liksom, kolla om ens hästs foderstat är bra. Ja, om ni fattar :D
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Baddy96
·
Foder & Strö ungefär hur mycket sväller en deciliter torr betfor när man lägger det i blöt?:bow: tacksam för svar :bow::bow::bow:
Svar
3
· Visningar
743
Foder & Strö Har fått ett erbjudande att köpa rågvete halm att ströa med i lösdriften, någon som vet hur det fungerar?
Svar
4
· Visningar
1 909
Senast: satanic
·
Foder & Strö Har hört av andra att det är farligt med råg i hösilage? Stämmer detta? Och i så fall varför?
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö någon som kan tänka sig att ta en kik & uttala sig lite...? per kg/foder: TS: 41 MJ: 4.0 SMB råprotein: 15 kalcium: 2.2...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag som vill ha analys på alla ämnena i hösilaget eller min hyresvärd som tycker att det är för dyrt att begära analys på allt därför...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: jenny82
·
Foder & Strö Ser ut som en klöverväxt? Är odlat på en hel åker med bara detta? Är det till hästar eller andra djur? Är det en bra foderväxt...
Svar
8
· Visningar
3 317
Senast: hajen
·
Foder & Strö Har lyckats köpa hö med en kvot på 2,8 (SRP/MJ). Hur skall jag tänka när jag kompletterar med proteinfoder? Skall jag se till att... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 985
Foder & Strö Ni som bor i Skåne, vad betalar ni för hö/ensilage och spån nu? Letar efter bra ställen att köpa grovfoder och strö på, funderar på att...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Jen80
·
T
Foder & Strö Vad ska jag tänka på för att ge mina hästar som hade fång i somras rätt hö? Är det enegivärdet eller proteinet som inte få vara... 2
Svar
26
· Visningar
2 256
Foder & Strö Vilken sorts halm är mest lämplig ur fodersynpunkt? Är det ngn halm man inte ska ge hästen som en del i foderstaten? Min häst ska äta...
Svar
15
· Visningar
2 556
Senast: Ylva86
·
T
Foder & Strö Nu är jag tillbaka med mina små lösdriftsfrågor igen. Jag har två stycken kallblod på lösdrift som får en högiva som är uträknad efter...
Svar
8
· Visningar
2 012
Senast: Cilva
·
H
Foder & Strö Vissa säger att morötter gör hästar pigga!! Vad tror ni om det? :D
Svar
12
· Visningar
1 206
K
Foder & Strö Min 16 åriga valack har fallit ut jätte mycket i hullet nu i höst. Var i lagom hull i börja på sep. men sen på bara några veckor har... 2
Svar
38
· Visningar
2 403
Senast: jezzscar
·
Foder & Strö Hur gör man och vad kostar det?
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Hö - hösilage = mögel eller kadaver = pest eller kolera? OK, nu är jag där igen. För att göra en lång historia kortare så har jag denna... 2
Svar
29
· Visningar
3 347
Senast: jupiter-judex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Ridskoleryttare