Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hästen min har precis kommit hem från fodervärden, och ser fördjävlig ut :( Inga muskler att tala om, tanig och kantig. Han är väldigt... 2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: Cezzan
·
Foder & Strö Vi har nyss släppt ut hästar i en hage som det aldrig har gått hästar i förut. Betet är slaget en gång i sommar och vad jag har lärt mig...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: Ravishing
·
Foder & Strö Har fått analysen. Alla värden är toppen, men så mycket magnesium som det är i detta hö har jag aldrig haft förut. Det är 1,4g/kg foder...
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: milly
·
S
Foder & Strö hej mitt fullblod har väldigt känsliga hovar dom spricker jättemkt och är av väldigt dålig kvalitet. tänkte börja ge biotin,ni som...
Svar
13
· Visningar
1 316
Senast: Boj
·
P
Foder & Strö Hej. När ska man ge mineraler? Ska man alltid ge eller i vissa perioder? Vad ska man ge och hur mycket? :crazy: Har en foderhäst...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: ponnypulka
·
Foder & Strö Cura Caballo - ett foder jag fick provpåse med på igår och funderar på att börja använda. Vad anser ni om fodret? Vilket använder ni...
Svar
3
· Visningar
1 123
Senast: fragansia
·
H
Foder & Strö Fick hör häromdagen att om man blötlägger havre (krossad) t.ex. dagen innan man ger det, så hinner det jäsa??!! Jag har alltid givit...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: wolken fee
·
A
Foder & Strö Är det någon som vet varför och hur näringsvärdet i krossat korn och havre sjunker vid lång lagring. Har hört att fettet i havren...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Annna_91
·
Foder & Strö Fick hem ett helt lass mögligt hö i slutet på sommaren och reklamerade det i stort sett omedelbart. I min förtvivlan erbjöd sig en... 2
Svar
35
· Visningar
3 005
E
Foder & Strö Finns det lab som gör det? Jag brukar använda Analycen men på deras följesedel står det där man kryssar i mineraler: "Mineraler i...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Egonson
·
Foder & Strö eller salt? eller vad ger man en häst som svettas floder?! behöver den extra tillskott av något slag?
Svar
3
· Visningar
816
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Kommer att åka på semester inom kort i 2 v och hästen kommer då att få vila större delen av tiden.. Ev kanske ridas ut nån gång, men...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Jois
·
Foder & Strö :confused:hur gör man när det är för mycket kalcium i grovfodret? Finns det nåt foder som innehåller väldigt lite kalcium? eller gör det...
Svar
11
· Visningar
933
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö En fråga till alla kornutfodrare; ger ni enbart korn? Har hört något om att endast 1/3-del av kraftfodergivan skall utgöras av korn...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Någon som har nått att säga om den här analysen på hösilage? Ts 67 % smältbart råprotein 36 g/kg foder energi 6.3 mj/kg foder...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Elisha
·
B
Foder & Strö jag har haft min häst på ridskola förut och då har hon alltid fått hö 4ggr/dagen. nu när jag har flyttat henne så är det inte längre... 2
Svar
20
· Visningar
1 973
Senast: Kirre
·
S
Foder & Strö Spelar det egentligen någon roll om man ger sin 10-åriga häst hel eller krossad havre? Och våran höanalys är verkligen jättejobbig...
Svar
1
· Visningar
807
·
Foder & Strö en fråga som kanske räknas som foderstatsräkning, men jag chansar =) kommer om nogn vecka att få hem et varmblod, 7 år gammalt, som...
Svar
4
· Visningar
735
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har en tioårig valack som motionsrids två till tre gånger i veckan och är lite osäker på hur jag ska lägga upp fodringen-...
Svar
7
· Visningar
882
·
Foder & Strö Funderar på att byta ut grundkrafften till en müsli, är det en bra eller dålig idé? Eddi är ju bara fritidshäst och rids inte jättehårt...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka