Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har precis släppt ut våra hästar på hövallen som stått och vuxit till sig sedan slutet på juli. Det är gott om bete så det räcker och...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Vi har i stallet bestämt oss från att göra en analys av vårt hösilage. Min fråga är hur många balar man skall ta en tuss ur för att få...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Antiqua
·
S
Foder & Strö :phej jag har ett 23årigt fullblod,svårfödd. jag har svårt och välja rätt foder. hon äter hösilage.men jag vet inte vilket...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Vad finns det för tillskott man kan ge till en (inte nödvändigtvis) äldre, stelare häst för att hjälpa upp rörligheten i lederna och...
Svar
8
· Visningar
2 083
Senast: Lord Owen
·
R
Foder & Strö Har ett problem med min svårfödda häst, han faller ur på vintern om han inte får määngder med mat, eftersom han inte är så himla sugen... 2
Svar
21
· Visningar
2 737
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö Ett argument för att müsli är bättre än pellets är ofta att man ser vad fodret innehåller, så att tillverkaren inte kan "hälla i vad som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 114
Senast: Kirre
·
Foder & Strö BoT säljer ju nyponpulver för lederna, är det någon som testat att ge det till sin häst? Resultat?
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Masse
·
Foder & Strö Har läst i en tråd att man torkat o malt nässlor som vitamintillskott. Hittade ett stort fint nässelstråk o funderade på om jag skulle...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Barnardo
·
Foder & Strö Hej Ni som har betfor och har uträknad foderstat, räknar ni med torr eller blöt betfor?? blev en diskution om det i stallet igår...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: peggan
·
S
Foder & Strö vad ger man gammla hästar för mineraler?? tack på förhand mvh emma
Svar
3
· Visningar
644
·
Foder & Strö Visst är det okej att ge en häst som haft fång betfor? Vänja in gradvis of course... Hur mkt kan man ge? Min gammling blir så fort...
Svar
3
· Visningar
1 176
·
L
Foder & Strö Läste just i en artikel att det ska finnas hästfoder anpassat till äldre hästar. Vet ni något sådant, eller tillverkare som säljer...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Ylva86
·
E
Foder & Strö Hejsan, jag har nyss bytt stall. Där använder dom höselage vilket jag aldrig använt tidigare. Tillproblemet: Höselaget blir varmare...
Svar
13
· Visningar
3 934
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Har fått ett bra hösilage i år men med jättehög kvot (9), passar unghästen perfekt men med de äldre hästarna måste jag få ner kvoten...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Glimm
·
S
Foder & Strö Jag har ett bra hösilage (har inte värden här tyvärr...) som gott och väl täcker både energi och proteinbehovet hos min häst. Alltså har...
Svar
6
· Visningar
1 016
R
Foder & Strö Har ett halvblod som står på halm sedan två månader tillbaka. Nu visar det sig att han äter upp mycket av halm bädden varpå han blir...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Bellafjella
·
S
Foder & Strö hej kan man komplettera krafft groov o kornkross till en tunn gammal häst + lite lusern mvh emma:rofl:
Svar
6
· Visningar
868
Senast: milly
·
Foder & Strö stallägaren skulle ta hem havre som hon nu också fått. jag undrade så klart om det var årets havre och ja, det var det. då sa hon att... 2
Svar
20
· Visningar
2 567
Senast: RIA
·
B
Foder & Strö Eftersom vår nya ponny inte verkar må så bra av havren tänkte jag prova müsli. Men har tänkt att hålla mig så billigt som möjligt. Har...
Svar
2
· Visningar
878
C
Foder & Strö Nån som använder sig av det? Vad tycker ni? www.salsafoder.se Jag använder musli till mina hästar, men nu har många foderförsäljare i... 2
Svar
25
· Visningar
4 838
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer