Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Vet inte om jag lägger den här tråden rätt, ni får flytta den annars. Jag har planer på att såga av en 'stock' av tunnare slag att...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Sar
·
A
Foder & Strö Försökte räkna ut foderstat på hippoampus, räknade bara med mitt grovfoder (ensilage) och då svarar det såhär...... jag förstår inte vad... 2
Svar
27
· Visningar
2 213
Senast: Korven
·
S
Foder & Strö nu ger jag kornkross,havrekross och lusern(hack)och linfrö ska jag komplettera med mineralfoder?? :confused: tacksam för svar:bow:
Svar
2
· Visningar
551
Senast: milly
·
Foder & Strö OBS: detta är INTE en fråga om hjälp med enskild foderstat, jag vill bara veta vad andra tror att min häst passar in på för värden...
Svar
2
· Visningar
798
·
L
Foder & Strö Jag har länge undrat lite saker om foder. Det skulle vara jättesnällt att svara! 1: När hästen går på sommarbete, kan man åka och...
Svar
3
· Visningar
739
·
Foder & Strö Vad rekommenderar ni för foder till en äldre häst som inte längre gillar sin lucern? Vad finns det för musli som innehåller en hög kvot...
Svar
11
· Visningar
1 155
Senast: mackan
·
Foder & Strö Förlåt mig, men orka titta igenom alla gamla trådar (trött som jag är) Nu till problemet: Min lilla tös, snart sex månader, ratar sina...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: cambodia
·
Foder & Strö Min ponny har de senaste två veckorna börjat äta brännässlor. Hästar äter ju nässlorna om de har torkat men hon betar av dem och äter... 2
Svar
30
· Visningar
9 476
Senast: fetanten
·
Foder & Strö Jag har problem med att få min gammla häst att äta tillräckligt med grovfoder. Han tycker inte om varken hö eller lucern, helst vill han...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Centaur
·
S
Foder & Strö hur ser era foderstarter ut för era gammla pållar???
Svar
6
· Visningar
788
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Det är så att jag nu ger min häst 3dl betfor & ca ½ kg krafft groov 90 + hösilage, det jag undrar är ifall det finns något bra foder som...
Svar
3
· Visningar
898
·
S
Foder & Strö Vad ger ni för foder till era föl födda -07? Utfodrar ni dom även på bete, med vad i så fall? Hur mycket av de kombinerade... 2
Svar
25
· Visningar
2 235
Senast: Piraja
·
M
Foder & Strö Hur gör man? Jag har försökt på hippocampus eller vad det heter men jag lyckas inte så bra...:crazy: Vet inte om man får göra sånna...
Svar
13
· Visningar
5 460
T
Foder & Strö Ni som ger nypon, ungefär hur mkt ger ni dagligen? (ange gärna fabrikant). Hur länge räcker 1 kilo? 2
Svar
23
· Visningar
4 349
Senast: fetanten
·
N
Foder & Strö Hejsan alla glada hästmänniskor. :rofl: Bor i västerbotten och är lite nyfiken på vad ni andra som bor i samma län får betala för erat...
Svar
11
· Visningar
1 268
Senast: whitetrash
·
N
Foder & Strö Om man ska ge bakjäst istället för foderjäst blöter man upp bakjästen då? 2
Svar
32
· Visningar
3 606
Senast: sthu
·
Foder & Strö Min D ponny har ända sedan i vintras varit smal lite till och från. Hon är väl inte "mager" men hon är smal, och ja vill att hon ska få... 2 3
Svar
54
· Visningar
3 270
Senast: Camomill_
·
A
Foder & Strö Vi har en maxad C-ponny New Forest på 140 cm.Vi köpte honom nu i oktober och han är lite rund om magen efter sommarbete. Fram tills vi...
Svar
3
· Visningar
2 850
Senast: afsana
·
Foder & Strö Ni som köper färdigt kraftfoder, vilken sort köper ni? Krafft, Eggersmann, Hippo, mustang eller annat? Vad kostar en säck och hur mycket...
Svar
18
· Visningar
1 684
Senast: Kaeela
·
Foder & Strö Hej! Har fått tag på hösilage i mindre balar till bra pris, bra hygien och bra värde på såväl Mj som smrp MEN bondens analys...
Svar
14
· Visningar
3 306
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Födda -21