Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hej! jag är inte så jätteinsatt när det gäller färdigfoder, men är nu lite smått på jakt efter något som kan ersätta havren till min...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: melvin
·
Foder & Strö Hej! Jag brukar smygläsa här inne och nu har jag en fråga till er: Vilken kvot brukar ni försöka ha på era fodertsater till era...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Är det någon mer än jag som har märkt att Kraffts lusern hack har blivit annorlunda? Mörkare... Hacket brukar vara grönt och fint men...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: linafina
·
L
Foder & Strö Hej! Tänkte passa på att få lite bra tips av alla er kloka bukeskrivare. Jag har äntligen införskaffat ett foderstatsprogram och...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Nu har min pålla ätit hösilage i 4-5 veckor, hon gillar det och äter av det glatt... Men hon blir kass i magen av det, tollarna är väl... 2
Svar
29
· Visningar
1 540
Senast: Camigween
·
Foder & Strö Har lyckats slänga säcken till mineralerna och Hippo foders sida ligger nere, är det någon som har värderna att tillgå?
Svar
2
· Visningar
872
Senast: SLD
·
Foder & Strö Det ensilage jag har fått hem ska enligt bifogade analysintyg ha en TS på 68%. Men det är betydligt blötare och luktar mer "ko-ensilage"...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Targa
·
G
Foder & Strö Min häst har varit lite gallig i benen nästan så länge jag har haft henne. Inte mycket gallor och hårda, men det har nästan alltid...
Svar
12
· Visningar
966
Senast: Walfwesta
·
Foder & Strö Är det någon som kan fixa en bild på hur HH ser ut? Hur likt gräs är det? Hur länge håller en bal om jag lagrar den i oisolerat...
Svar
14
· Visningar
1 793
Senast: Centaur
·
W
Foder & Strö Det skulle vara roligt om ni alla där ute i Sveriges avlånga land, ville berätta vad just era hästar gillar för godisar. :o:love... 2
Svar
30
· Visningar
9 117
Senast: KillerQueen
·
M
Foder & Strö Är det någon som gett sina hästar Krafft pluss grön för att dom ska få upp hullet? Har du haft hästar som haft dåligt hull/magra, vad... 2
Svar
27
· Visningar
3 843
Foder & Strö Jag har köpt två partier hö i år. Det ena partiet är grönare, fintrådigare och luktar godare. Det andra partiet är brunare, grövre och...
Svar
4
· Visningar
972
Foder & Strö ja som rubriken lyder, jag har kommit på ett sätt att spara pengar på kraftfodret :idea: som det står i en annan tråd så ska jag...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: RIA
·
Foder & Strö Jaha, nu har jag försökt gå till botten och tänka ut alla möjliga åtgärder till pålles problem med pälssättningen och varför hon just i...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: Thesen
·
Foder & Strö I år går alla mina hästar på lösdrift, dels för att jag gillar konceptet (fattar inte varför jag haft dem på box innan...) och dels för...
Svar
8
· Visningar
1 314
Senast: Sar
·
Foder & Strö Jag har hört från en foderrådgivare att korn måste upphettas innan man ger det till hästar. Jag förstod det som att hästar annars har...
Svar
13
· Visningar
1 400
S
Foder & Strö innan sommaren gav jag min heta D-ponny kornkross, mineraler, betfor & vitlökskorn. Men har nu bört rata maten, tar någon tugga och...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hej! nu har jag fått analysen på hösilaget vi har i stallet. men är som sagt inte så himla haj på detta, så om någon snäll människa...
Svar
15
· Visningar
1 322
Senast: loppo
·
Foder & Strö Hej! Har just fått hö-analysen... inte bra :crazy: Tydligen väldigt mycket vatten i det. Så här ser den ut: TS: 33,6 MJ: 2,7... 2
Svar
22
· Visningar
2 013
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö min häst går just nu på 2 kg krafft grund 1 kg krafft sport ½ kg betfor om dagen ... nu ska jag gå över till att ge bara...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • tämja halvvuxna katter