Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur är det med hösilage och boutilism? Har hört mycke om ensilage och boutilism men är hösilage lika riskfyllt?
Svar
16
· Visningar
1 229
E
Foder & Strö Hästen behöver runt 65 MJ i underhåll, hon får nu 73 allt som allt, med tillägg för lite arbete. Ska man vara petig och gå efter...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: jupiter-judex
·
A
Foder & Strö Jag har just köpt sojamjöl (fast det är som granulat!) för att mitt hö är så dåligt. Jag har aldrig använt sojamjöl tidigare så jag...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: amalia
·
Z
Foder & Strö Hejsan ! Hur mycket foder och hö får era 6 månders föl? Han är avänjd från mamman!
Svar
17
· Visningar
1 415
Senast: ameo
·
G
Foder & Strö Hur sjutton ska jag ge unghästarna hö på natten. Jag vet inte om jag vågar ha hönät till dem, (de är ju liksom lite leklystna), men när...
Svar
18
· Visningar
1 830
Senast: trav
·
Foder & Strö Undrar om någon kan ge mig tips på bra proteinersättare som inte hästarna är så känsliga emot då pållan reagerade på för mycket lusern i... 2
Svar
22
· Visningar
2 915
Senast: lundborg
·
M
Foder & Strö Har köpt in hö på rundbal, dock ej analyserat än.... Jag tycker att det fyker(bossigt) och dammar om höet, men de luktar gott..Ska de...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Isa
·
E
Foder & Strö Är det någon som har analysvärdena på HippoPro Champ och Hippo Harmoni Musli? Hippos hemsida funkar ju inte.. Är ute efter MJ, srp, ca...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: alice
·
O
Foder & Strö Finns den någon eller några som har bra erfarenher av storbalshantering i häststall ? Hur genomför man utforingen så ergonomiskt för...
Svar
10
· Visningar
1 999
A
Foder & Strö Om man byter ut hö mot hösilage, hur mycket mer i kg räknat behöver man fodra hösilage? Jag vill bara ha en ungefärlig uppgift då jag...
Svar
5
· Visningar
879
E
Foder & Strö En i stallet har börjat ge sin häst bakjäst och jag blev såklart nyfiken på varför. Frågade henne men hon visste inte riktigt, sa bara...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: eiwo
·
E
Foder & Strö Hur gör man när man fodrar mycket ute, och hästarna har olika foderstat vad gäller grovfoder. Har en 3-åring som skall ha ca 8 kg hö/dag...
Svar
17
· Visningar
1 353
H
Foder & Strö Fick hem en mager rackare med dålig bakgrundsbild i lördags. Ett tokigt hästköp som vi nu försöker att få ordning på. Har aldrig ägt en...
Svar
18
· Visningar
1 325
Senast: Madelene
·
Foder & Strö Lite kul att veta....jag har alltid haft svårt med det här för kraftfoder....sorter o mängder o så.... Nu får vi ju visserligen... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 049
Senast: _Runaway_
·
I
Foder & Strö Hejsan. Min häst har fått kronisk hosta - påbörjad kvickdrag. Fick en rek av en person: "Att ta bort betfor som inte är så bra att...
Svar
4
· Visningar
948
J
Foder & Strö har för första gången i mitt liv köpt hösilage och har ju hört att hästarna oftast föredrar det före hö... men mina, som nu går på...
Svar
10
· Visningar
873
Senast: jupiter-judex
·
D
Foder & Strö Någon som har provat KRAFFT OIL? "Ren sojaolja av livsmedelskvalitet som ger ett rent, koncentrerat energitillskott i skonsam...
Svar
12
· Visningar
1 790
Senast: Thesen
·
E
Foder & Strö Hur lång tid brukar det ta att få svar från Analycen? Skickade provet förra tisdagen och har ännu inte fått svaret. Skickade med både...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Egonson
·
B
Foder & Strö min ponny är väldigt het och behöver inte någon extra energi, hon har svårt för att hålla hullet men nu när jag har bytt stall från en...
Svar
14
· Visningar
1 503
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Är lite nyfiken på energi värderna på hästekraft. hur ligger de i jämförelse med lusern.. Tacksam för svar
Svar
3
· Visningar
1 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka