Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hejsan alla bukefalister.. Jag har en liten ponny på 17 år som har fallit ur lite nu, det började med att jag lånade ut henne och på...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: milly
·
Foder & Strö Hur mycket överskott kan hästarna äta utan att det blir några negativa effekter? Vi har ett väldigt bra hösilage med höga värden...
Svar
11
· Visningar
1 105
Foder & Strö Har en häst som för tillfället står på boxvila och som senare kommer att gå i sjukhage. Har tänkt att börja fodra med halm, då hon vill...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: arabia
·
B
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet ungefär vad havre kostar per kilo? Och vart man bäst köper det, hos en bonde el av en återförsäljare? :bow:
Svar
8
· Visningar
1 133
Senast: Pia
·
Foder & Strö Jag är i en hösilagedjungel;). Har den fantastiska möjligheten att välja från 4 stycken analyser. Jag, som f n inte har någon matematisk...
Svar
16
· Visningar
1 088
Senast: jupiter-judex
·
S
Foder & Strö Hur länge måste betfor stå i blöt innan man ger det till sin häst ? (:' Tack! Sara 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 328
Senast: Thesen
·
C
Foder & Strö Jag var på en KRAFFT föreläsning för ungefär 6 månadersen och där sa tjejen som höll i den att hästar inte kan ta upp flytande vätskor...
Svar
18
· Visningar
1 655
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jaha, har räknat om lite grann i min hästs foderstat och kommer ändra lite men jag funderar lite på det här med selenbehovet, eftersom...
Svar
11
· Visningar
1 327
E
Foder & Strö Om hästen har fri tillgång på saltsten med selen och E-vitamin, kan man då utgå ifrån att den får i sig tillräckligt av detta? Att den...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: milly
·
Foder & Strö Undrar vad ni tycker? Årets hö-silage har dåligt proteinvärde 30g Smb på 7,4 MJ (/kg foder), kvot på 4,1 alltså. Tidigare två år... 2
Svar
22
· Visningar
3 021
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Tänkte försöka göra en analys av höet men fattar ingenting av hur man gör. Av alla dessa företag verkar hjortens "analyspapper" som...
Svar
9
· Visningar
7 102
Foder & Strö Jag ska börja ge mina hästar musli (mustang med små pelletsbitar i också). Ska man ge det blötlagt? Hur länge ska det isåfall stå, varmt...
Svar
2
· Visningar
3 862
Senast: Taefill
·
Foder & Strö Hästvärlden i sig är ju byggd på en hel del "sanningar" som egentligen är felaktiga och inlärda vanor och sätt som vi fått med oss från... 2
Svar
27
· Visningar
3 326
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan Kraffts och Hartogs lusern?
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Constance
·
S
Foder & Strö Ja, det tvistas det om i mitt stall. Vissa säger 1-2 dl/2 ggr per dag, andra säger att det räcker att ge en gång veckan och då i stället... 2
Svar
20
· Visningar
3 649
Senast: Camigween
·
M
Foder & Strö finns det ngt spec anpassat färdigfoder som är bra å ge hästar med fång?
Svar
3
· Visningar
859
Senast: arabia
·
S
Foder & Strö Någon som har tips på ett müsli med högt proteininnehåll? Min ena här oerhört svårt att hålla i hull. Problemet är att hon är riktigt... 2
Svar
23
· Visningar
2 927
Senast: Qwerty hopp
·
Foder & Strö Har fått rådet att ge mina hästar vanlig bakjäst. Ett halvt paket var i 4 dagar. De är islandshästar, så de är inga stora hästar...
Svar
4
· Visningar
1 622
Senast: Taefill
·
Foder & Strö Var skickar ni analys av hö? Finns det flera som gör analyser?
Svar
6
· Visningar
1 844
Senast: Gwildr
·
A
Foder & Strö Nån som har tips eller råd? Jag har en halvblodsvallack som jag vill få ner lite i vikt. Vad är det bästa att göra? Han får 6kg hö om...
Svar
14
· Visningar
1 141
Senast: gutenviks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka