Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Jag har nu fått vår höanalys vilket visar en kvot mellan Effektivt råprotein och energi på 8,9. Det är ju jättebra för mitt sto...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Vad använder ni för märke och i vilket syfte ger ni det? 2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 919
Senast: Welsh
·
K
Foder & Strö Min häst får 1 såndär mjuk plastbalja med lusernhack varje kväll. Nu har jag tänkt gå över till lusernpellets pga att det blir... 2
Svar
27
· Visningar
5 074
Senast: wolken fee
·
Foder & Strö Tkr ni att det är ngt fel med att man ger hästen: 6kg hösilage 3dl korn 3dl betfor 3dl lucern Mineraler Själv tkr jag att det...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: a1agnlju
·
B
Foder & Strö Hejsan.. Jag har lite tankar om att börja ge min häst betfor..men jag vill ju givitvis veta vad det är bra för, åsså vissa säger att...
Svar
13
· Visningar
1 542
Senast: chrysler
·
E
Foder & Strö Hej! Jag köpte ett Hannoveranarsto i mitten av Juli. Då hade hon varit i Sverige i ungefär 2 månader och var ganska tunn. Vi släppte ut...
Svar
6
· Visningar
1 771
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Någon som använder mineralbalja ? Var köper man det och hur ser det ut ?
Svar
7
· Visningar
1 941
Senast: ancan
·
Foder & Strö Det finns en uppskö av foder att välja på. Det står att det eller det ska vara så himla bra för trav/galopphästar etc. Speciellt...
Svar
17
· Visningar
1 691
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Våran häst har stått sedan midsommar för gaffelbandsskada + kota . Så hela sommaren har han bara gått och ätit gräs , dock magert bete+...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: Boj
·
N
Foder & Strö Egentligen ska ju inte pengarna spela någon roll när det gäller ens guldklimp, men det är klart att det vore roligt att kunna spara en... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 997
Senast: aramis
·
M
Foder & Strö Är det någon som kan jämnföra Hippos sortiment med Kraffts? Jag underar vilka som är ungefär samma sak. Fodrar nu med Krafft men... 2
Svar
20
· Visningar
3 384
Senast: stranger
·
Foder & Strö Min pålle slickar som en galning på saltstenen. Fick en ny för 2½ vecka sedan, och den har redan ett ganska djupt "hål" i sig. Vad...
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: Zab
·
B
Foder & Strö Jag har ägt ett litet halvblod i ca 1 år nu. Jag har en uträknad foderstat som ser ut så här 1 kg havre, 1 kg kraft musli, 700g betfor...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: milly
·
Foder & Strö Sprang på detta foder hos en bekant... Aldrig sett det förrut och det stod ingen innehållsförteckning på det... luktade ..hmm... ja jag...
Svar
10
· Visningar
1 684
Senast: springsten
·
S
Foder & Strö Mitt 16åriga sto är i behov av mer energi, men inte mer hull eftersom hon redan rullar fram. På något sätt lyckas hon och det andra... 2
Svar
27
· Visningar
2 227
Senast: caballus
·
K
Foder & Strö :cry: Såg häromdagen att fågel:devil: har pickat hål på ca hälften av vår skörd av hösilage-balar...:cry::cry: Ett par-tre balar hade... 2
Svar
22
· Visningar
4 395
Senast: Kockan
·
Foder & Strö Det kanske inte är så många som hunnit prova kraffts nya muslisorter, men är det någon som vet vad fodret kostar? Verkar ju vara ett bra...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: _Runaway_
·
S
Foder & Strö väger ni ert krafftfoder??? 2
Svar
22
· Visningar
1 816
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Undrar lite om någon har lite råd att ge angående att ge A-fil till häst. Min häst gillar inte betfor och då jag gett upp försöken... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 650
Senast: Pia
·
Foder & Strö Grannstallet har fått möjlighet att (genom en kobonde) fodra med syrat korn. Ingen har dock erfarenhet av det fodermedlet... Vad...
Svar
6
· Visningar
2 026
Senast: DavidS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka