Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Har precis köpt en ny säck med linfröpellets och har hittat en hel del hela linfrön i säcken! Så nu undrar jag om man vågar fodra med...
Svar
18
· Visningar
1 345
Senast: makejo
·
Foder & Strö Frågade här på forumet för ett tag sedan om kvoten på mitt hösilage som är 9 och fick rådet att strunta i hög kvot och fodra på. Har...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Jag ska köpa ett 2-årigt(snart 3år) varmblodssto snart och jag har funderat massor på vad jag ska ge för foder och hur mycket. inkörd...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: arabia
·
Foder & Strö Någon som ger sin häst det. Vill ha så mycket info om det som möjligt.. 2 3
Svar
41
· Visningar
7 944
Senast: jenred
·
Foder & Strö Det var mycket tal om invasionen av mördarsniglarna i somras kunde orsaka problem vid onplastning av hö. Jag har gått och oroat mig för...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Immer
·
F
Foder & Strö Ja, just det! Hur gör man?? Två av mina tre hästar äter gladerligen sina loppfrö tillsammans med sin vanliga matranson, medan herre...
Svar
10
· Visningar
1 744
Senast: Flash
·
Foder & Strö Ett färdigfoder med detta innehåll och värden, har det bra kvalité på proteinet för en växande unghäst? Ingredienser: Korn 23 %...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Natasja
·
H
Foder & Strö Har förstått att det finns mycket klokskap härinne, så jag kastar ut min fråga; Vad är skillnaden mellan krafft grov 90 resp krafft...
Svar
2
· Visningar
2 050
·
Foder & Strö Skulle vilja ha tips på proteinrika och havrefria kraftfoder. Är till ett halvblod som har svårt för att hålla hullet och samtidigt... 2
Svar
27
· Visningar
5 288
Senast: spindel_17
·
Foder & Strö Köpt hem lite hö till ponnyn som hon vägrar äta. Hon äter lite av det så jag bollade med två teorier; 1. att hon inte var hungrig 2. att...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: LitenC
·
F
Foder & Strö Satt och kollade lite foderstatsräkningsprogram och enligt det skulle det för min häst räcka med bara hö, bortsett från att han får för...
Svar
6
· Visningar
980
Senast: Vinja
·
Foder & Strö :confused:Har pga att hästen blivit för tjock ( han har varit skadad sedan midsommar och skrittas nu ca 40 min/dag) fått göra om...
Svar
19
· Visningar
1 745
Senast: HelenaHandberg
·
I
Foder & Strö BOVETE - Fagopyrum esculentum - Växtdelar ovan jord Verkan: Vidgar och stärker blodkärl, antihistamin (medel mot allergier)...
Svar
13
· Visningar
8 721
Senast: ishmanda
·
Foder & Strö Har haft lite noggrannare koll på ungarna ena 1,5 år exakt den andra 1 år o 3 mån gammal, hur mkt de egentligen äter av höet (fri...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Corina
·
Foder & Strö Nån här som har några erfarenheter av att ge Fibergi till föl/åringar? Nån som har nån tanke om det? Nån anledning till att inte...
Svar
14
· Visningar
1 147
Senast: mahlmt
·
M
Foder & Strö Tycker ni att det är ok att ta bort allt kraftfoder under ca tre veckor precis vid inridningens början? Hon får lucern och mineraler... 2
Svar
26
· Visningar
2 033
Senast: FarresTess
·
S
Foder & Strö Jag har precis köpt ny häst (om den går igenom besiktningen), som är i toppform och tävlar på elitnivå hoppning och ska hållas i denna...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö Har en arabvalack som jag behöver ha lite mothugg ang. val av kraftfoder. Har i år för första gången ett hyffsat bra hö Smrp 53g/kg ts...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Någon som ger det? är ni nöjda? Hur ser fodret ut är det mindre pelletsen än kraffts foder? Vad kostar det? Undrar också vad Hippo...
Svar
6
· Visningar
1 587
·
Foder & Strö Hur hanterar man den kombinationen? Om man har hårt tränande och presterande hästar, när ska man ge havren/annat kraftfoder i...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka