Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Vad gör det för skillnad att bara ge hö, havre, mineraler, betfor resp hö, havre/grund, betfor eller hö, grund, betfor? Min fråga är...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hippos hemsida ligger nere, och jag skulle behöva analysvärdena på deras Alfa och Harmoni musli. Nån som har/vet? Gärna snabba svar:)!
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Hannely
·
Foder & Strö hur jag än räknar och knopar med mina hästars foderstater blir kalciumnivån för hög. är det något jag bör oroa mig över, och som kan ge...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Jag är lite fundersam när det gäller kraftfodret. Hästen behöver en fast matrutin med bestämd mängd foder, men sen är det väl inte bra...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: milly
·
C
Foder & Strö Jag har en fundering om kornkross och havrekross, ni som ger era hästar det, hur mycket ger ni korn el havrekross + hö ger ni om dagen ...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: spindel_17
·
Foder & Strö någon som vet vad betforen innehåller för värden? tacksam för svar!
Svar
14
· Visningar
1 305
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Liten är ju uppfödd på mjölkersättning och har nu fått flytta till sitt nya hem den kommande tiden. Jag fick analys på hösilaget av...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö När man kollar runt lite så ser jag att flera ger sina hästar över 3 kg havre...... Men varför? Är det inte så att en häst bara kan...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: trazel
·
Foder & Strö hej. köpte kraft grov igår, gick in själv. annars är det alltid syrran eller mamma som åkt och köpt maten till pållen. mamma väntade...
Svar
15
· Visningar
1 349
Senast: Milou
·
Foder & Strö Min höbonde verkar ha lite problem med att få hösilaget analsyerat, vilket grämer mig mycket. Nu tar jag hem några balar ändå. Är det...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: Amk
·
Foder & Strö ...med åtföljande problem med vikten. Frågan är, hur lite mat kan man ge pållan över natten? Hon står i utebox, på halm och skulle...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Lavinia
·
M
Foder & Strö Är det någon som upplevt att hästar med känsliga magar tolererar sk ångbehandlat (som t ex eggersman har i sina muslisorter) spannmål...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Mozart
·
Foder & Strö Alltså jag förstår helt och hållet principen med att man ska analysera grovfodret och sen utgå ifrån det när man beräknar foderstat mm... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 877
Senast: zzz
·
R
Foder & Strö Våra isisar går på lösdrift året om. Ska få hö iår istället för hösilage. Hur många kilo hö ska man ge dem vid normalt väder (Skåne)...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Ruski
·
Foder & Strö Havren har nu gått upp i pris och kostar ca 140kr för 40 kg och det börjar kännas lite dyrt. Åtminstone med tanke på vad den kostat...
Svar
11
· Visningar
1 140
Senast: Cilva
·
Foder & Strö Halvblod 170cm, vägd på klinik för några dagar sedan vägde då 560kg. 24 år. Han har nu legat på en kvot på ca 9 och massor med...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: heidi maria
·
N
Foder & Strö lite hjälp önskas! :o kan jag få lite tips om hur jag ska få upp mitt dräktiga sto i bättre hull?? (snälla säg inte sökfunktionen... 2
Svar
27
· Visningar
2 326
K
Foder & Strö Lägger man in värdena per kilo ts eller per kilo foder på grovfodret på ex.vis hippocampus foderstatsprogram?
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Karamellodikt
·
M
Foder & Strö Såg i en annan tråd att dom diskuterade hur mycket hö olika hästar ska ha en gav sina shettisar 5 kg och dom reda inte dom flesta... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 989
M
Foder & Strö ... behöver det blötläggas innan fodring? Har gett det under ganska lång tid till min häst, men har gett det tillsammans med...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka