Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag ska för första gången analysera pållarnas mat. De har förut ätit hö, men ska nu sakta vänjas in på ensilage. Men hur gör man, vart...
Svar
3
· Visningar
791
Foder & Strö Skulle vilja höra lite idéer om att förebygga/åtgärda orolig mage! Båda pållarna är lösa i magen och har blivit det efter flytt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 699
C
Foder & Strö Hejhej.. Jag fick nyss mineraler utav min mamma, men hon har inte kvar säcken så jag kan inte se hur mkt mineraler som jag ska ge...
Svar
10
· Visningar
931
Senast: pinky
·
Foder & Strö Ni som fodrar med korn, vad ger ni till det. Vilka mängder? Jag har en valack som ej tål havre. Han äter Mustang Original...
Svar
16
· Visningar
1 554
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Är det en bra ide att ge havre till en fånghäst? Ja funderade på korn, men fick se att hästar blir lätt tjocka av det.... Mitt sto... 2
Svar
20
· Visningar
5 025
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Jag blir tokig har en tjej som e inhyrd m sin häst. Hur mkt ska man lägga sej i vad hon ger sin häst?? Hon vill att hästen ska ha 12 kg... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 141
Senast: milly
·
Foder & Strö det innehöll 34 smbrp och 7,8 Mj. Bläää!! Hur ska jag göra nu då, står här med en häst som har börjat falla ur och det förstår jag...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö hej! kan det vara en bra ide att hänga upp ett hönät ill kvällen med halm i, om jagvil atm min häst ska få lite mer att pilla med? (hon...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hejsan! Hur mycket ska man räkna mer att gräset har i näringsvärde nu?? Gräset är ung 15 cm högt och välgödslat. Tänkte nu med...
Svar
12
· Visningar
1 382
S
Foder & Strö Jag har en 3 årig shettis som går i en gräshage på dagarna, hagen är putsad nyligen och inte så mycket bete enligt mig, gräset har...
Svar
12
· Visningar
1 821
Foder & Strö Det finns ingen våg i stallet där hästen står, så skulle va mycket tacksam om nån vänlig själ kan berätta vad maten väger. Ska fodra...
Svar
2
· Visningar
777
N
Foder & Strö Mina Hästar äter bara hö (stort varmblod å schettis) men jag vill ha mineraler till dom med och tänkte på krafts pelleterade. Tycker...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: Nobelis
·
S
Foder & Strö hur mycket linfröpellets ger du???
Svar
6
· Visningar
1 196
Senast: Isola
·
Foder & Strö Vi ger vår häst Green Power lucernhack och har vid tre tillfällen upptäckt småstenar i hästens krubba :crazy: Det är dansk sjösten...
Svar
13
· Visningar
1 335
Senast: Wembley
·
Foder & Strö Hejsan :) Har en kort fråga bara - Hur mycket havre högst kan jag ge min sega D-ponny connemara per dag, hur mycket morgon, uhr...
Svar
11
· Visningar
7 325
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig, jag har fått en höanalys som är gjord för ko istället för häst och har för mig...
Svar
17
· Visningar
3 388
S
Foder & Strö hur myvcket lusernhack ger ni era pållar???nyfiken
Svar
18
· Visningar
1 341
C
Foder & Strö hade hövt lite hjälp.. jag har ingen våg :/ hur mycket väger: 1 DL KRAFFT MINER? (pellets) 0.1 KG HAVRE (hel) 0.1 KG BETFOR...
Svar
12
· Visningar
1 108
Senast: nyponros
·
M
Foder & Strö Någon som provat detta? Funderar på att byta ut krafft grund mot det:) Nu är ju deras sida nedlagd för tillfället men har för mig...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: Curtice
·
Foder & Strö om man ska sluta ge ett kraftfoder, kan man sluta på en gång eller ska man skära ner på det under en tid varje dag och sen sluta...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: RIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka