Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har köpt ca 10-12 hösilagebalar till stallet, när vi öppnat dom så har dom sett jättefina ut, även luktat bra. Men sen när vi har...
Svar
7
· Visningar
1 437
Senast: Immer
·
Foder & Strö Hej, jag undrar ifall man måste lägga lusern i blöt innan man ge det? Eller om man bara kan ge det som det är?? Tacksam för svar:bow: 2
Svar
33
· Visningar
5 426
Senast: Jenny_K
·
M
Foder & Strö hur mycket vatten ska en häst ha tillgång till per dygn på vintern? I vårat stall har hästarna fri tillgång under den period på året då... 2
Svar
24
· Visningar
2 232
Senast: Centaur
·
P
Foder & Strö Jag trodde att jag ökade sakta och säkert, men nu är hon tjock i bakbenen. Ska jag dra ner dosen igen, eller fortsätta?:confused:
Svar
4
· Visningar
786
Senast: prallan
·
T
Foder & Strö hej hästägare vad betalar man egentligen på foder till en häst alltså ej ponny? vad för foder avänder man (olika namn), vad anvnds vad...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: AnnaKarinA
·
I
Foder & Strö En fånig fråga men eftersom jag inte vet svaret känner jag att jag måste ställa den ändå, sen får jag väl sitta här o skämmas över min...
Svar
6
· Visningar
1 437
R
Foder & Strö Vilket anser ni är det kompletta märket mineraler, alltså där allt finns med utan att man behöver komplettera, det är ju en...
Svar
7
· Visningar
808
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Vad är det för vita prickar i hösilaget? Det blir vita knottriga prickar, och det luktar illa om det, (enligt mig luktar det...
Svar
9
· Visningar
1 060
M
Foder & Strö Har en kallblodstravare som jag har väldigt svårt att hålla i fint hull, trots mycket mat. Behöver lite tips på foder som är bra för...
Svar
2
· Visningar
997
I
Foder & Strö Hej! Jag har en häst som dricker väldigt dåligt.. har provat med hinkar och vattenkopp och båda två samtidigt. Ger henne mer salt...
Svar
15
· Visningar
6 176
Senast: smurfis
·
M
Foder & Strö har hört att linfröolja ska vara bra för hud och päls och blodkärl, hjärta osv stämmer det?? är det något alla hästar bör få eller...
Svar
6
· Visningar
1 126
·
Foder & Strö Har sett i ridsport att det har kommit ut pelleterade vitaminer. Men tror ni att hästarna tar upp de lika lätt som de flytande eller är...
Svar
3
· Visningar
773
W
Foder & Strö Ja, ni såg väl rubriken. Fick hem min stora häst för snart en månad sedan, han har alltid fått blötlagt foder av sin gamla ägare och... 2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: krambanan
·
Foder & Strö Vilka näringsvärde räknar ni med på halm? Har räknat med samma åren innan men satt och kollade runder på nätet nu och hittade lite...
Svar
3
· Visningar
1 824
Senast: milly
·
B
Foder & Strö min häst behöver tillskott av magnesium och selen ... någon som har koll på ngt 'mineralfoder' (?) som innerhåller detta? /blohme
Svar
3
· Visningar
732
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag ska börja ge foderjäst till mina hästar i samband med foderbyte, men jag glömde fråga i affären hur mycket jag bör ge. Hästarna är...
Svar
6
· Visningar
3 525
·
G
Foder & Strö Hej.. Har en häst på 5år 162cm som är en piggelin ;) Undrar om någon har tips på foder till överpigga hästar ? För tillfället får... 2
Svar
30
· Visningar
2 179
R
Foder & Strö någon som vet var man kan få tag på sockerfritt betfor som tyo ser ut som bruna flingor...det ska tydligen finnas en som säljer det här...
Svar
8
· Visningar
1 745
Senast: kirrekorv
·
S
Foder & Strö Kan någon berätta varför man ger sin häst kalk?!:)
Svar
2
· Visningar
713
Senast: ameo
·
J
Foder & Strö hej. Jag har precis byttat foder från D&H till Krafft, då vor hösilage är så bra att krafften passer bättre in i foderstaten än D&H...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka