Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Kära bukevänner! Nu har äntligen min höanalys kommit. Jag har tidigare inte haft egen häst så detta är min första analys samt...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: Visp
·
Foder & Strö vi e kanske ute för sent men har skitsvårt att få tag på hö har det gått bra för er eller var det ett dåligt hö år i år? vart brukar ni... 2
Svar
20
· Visningar
2 161
P
Foder & Strö Såg på TV igår att det kan bli ett stort problem med mördarsniglar i hösilage och ensilage i år pga fuktiga marker. Man varnade... 2
Svar
32
· Visningar
4 124
E
Foder & Strö Såg idag en sådan genilaisk ide när jag var ute och åkte. I en hage hade man satt ihop 3 st pallkragar och lagt hö i som hästarna stod...
Svar
17
· Visningar
10 206
Senast: Tora
·
Foder & Strö Var kan man se näringsvärdet i hackad lucern? Behöver veta till min foderstat..
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Carolrita
·
B
Foder & Strö Har nu räknat på min enislageannalys, och behöver få upp ca/p-kvoten. Dock är det för mycket fosfor, så tipset är att ge mineraler med...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Bialitt
·
M
Foder & Strö Vad är betfor bra för?
Svar
2
· Visningar
686
Senast: _Mella_
·
Foder & Strö hejsan! jag har en valack som har mkt dålig aptit, jag har nu börjat hälla melass över fodret, även över höet... jag undrar hur...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: milly
·
F
Foder & Strö utan att veta ngn bakgrund om hästen och om man utgår från att följande foder är av god kvalitet............vad skulle kunna orsaka den...
Svar
11
· Visningar
942
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag har en stor kräsen häst som inte äter några lusernprodukter, ingen Müsli förutom Hestekraften. Köpte nu Kraffts Protein-... 2
Svar
20
· Visningar
1 945
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Jag har ett dilemma. Denna höst har jag haft enormt svårt att få tag i hö av god hygienisk kvaliet. Då jag hittills bara har lyckats få...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Tabitha
·
B
Foder & Strö Hur får man upp hullet på bästa sätt på sin häst? Har hört att korn är mkt bra, men att man bara får ge krossad, ej hel för det kan vara... 2
Svar
24
· Visningar
2 056
Senast: bambiii
·
I
Foder & Strö Min föl som är född i år ska lämna sin mamma snart. O jag undrar hur jag räknar ut en foderstat till honom? Vilka värden ska man...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: IrishCobTinker
·
Foder & Strö ... som kan tänkas vara bra för hovar Jag har gett mina hästar ett mått kiselgur/dag i två veckor nu ungefär, bara för att se...
Svar
5
· Visningar
1 477
Senast: zuperzandra
·
D
Foder & Strö Har ett 4 månaders föl hemma som är skiljt från sin mamma på nätterna. Det finns bra anledningar till detta och jag vill INTE diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 262
Senast: ameo
·
F
Foder & Strö Min häst har bronkit och ska i fortsättningen äta hösilage, men vi har reagerat på kvaliten på balarna.Var och varannan bal är det ju...
Svar
16
· Visningar
1 536
Senast: fotis
·
Foder & Strö Detta blir mitt allra första inlägg här på Bukefalos. Jag undrar om det är fler än jag som är lite brydd över hur och vad som är...
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: yolina
·
S
Foder & Strö Finns det någon som ger krafft grov samt linfrökaka till fångponny. Vår ponny är så mager jag behöver få upp henne i hull men HUR?? 2
Svar
22
· Visningar
4 172
Foder & Strö Eftersom vi har ett riktigt bra hösilage det här året :banana: har jag börjat ge hästen 1 dl majsolja i fodret. Detta har "tyvärr" gett... 2
Svar
30
· Visningar
3 431
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö Var inne för 3 veckor sen idag och lämnade in ett prov i en djur & natur butik , analysen i sig skulle ta 5 dgr. Men jag har fortfarande...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Astael
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V