Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur väljer ni mineraler till era unghästar? Genom vad foderleverantören presenterar som "avel/unghäst mineraler", vad ni räknar fram att...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: loch
·
N
Foder & Strö Hej alla på bukes. :) Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en sak. I det stall där jag står med min häst så fodrar vi med höselage. Det...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Invinciblestables
·
E
Foder & Strö Hej! Funderar på att börja ge min häst havre och krafft pluss blå/röd och undrar vad ni har för erfarensheter av det? Jag har läst mig...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Ello_knott
·
C
Foder & Strö Nån här som ger sin häst Salsa? Gärna den havrefria, men inget måste. I alla fall, hur mycket är 1 kg Salsa i ett litermått?
Svar
3
· Visningar
693
Senast: woarda
·
Foder & Strö Har ett halvblodsto med en 6 månaders fölunge. Har börjat vänja av fölis, de har varsin box under natten men går i flocken tillsammans...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Smuldaisy
·
A
Foder & Strö vad äter era -04:or för käk? Vet att det beror på grovfoderanalysen, men kul att veta vad alla fodrar med!
Svar
8
· Visningar
799
Senast: aikon
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja veta lite, jag har alltid haft min häst på fri tillgång på hösilage men nu ska jag stalla in henne snart (Så...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Thesen
·
F
Foder & Strö Undrar lite vad ni betalar per kilo för ert hösilage,vart i sverigen ni bor(verkar vara olika kostnader beroende på vart man bor)har ni... 2
Svar
32
· Visningar
4 352
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö Ponnyn är på banting. Efter rådslag med veterinär blev det nästan bara halm på menyn (lite ensilage ute ihop med den andra hästen... 2
Svar
20
· Visningar
1 692
Senast: Hilona2003
·
Foder & Strö Är det någon som vet nått bra ''coola ner sig'' foder?? Lite luddigt kanske men iallafall:smirk:
Svar
16
· Visningar
1 299
Senast: Ashira
·
Foder & Strö hur lång tid tar det att få svar på analysen om man skrivit att man vill ha svar via mail? det är analycen jag använt mig av. det är...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Är det ett bra alternativ till andra proteinrika foder? Är det i så fall okej att ge 0,5 kg till en häst som väger va 600 kg?
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Glimten
·
Foder & Strö Någon som vet något som kan passa? Musli, ej med hela sädeskorn eller stora pellets i. Så lågt MJ som möjligt. SRP/MJ-kvot spelar... 2
Svar
33
· Visningar
2 686
H
Foder & Strö Hur mycket lusernpellets ska jag ge, min häst om hö värderna är medel, något dåligt protein värde. har ej analysen! vore bra om jag...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: milly
·
Foder & Strö Min häst är en sån där mager krake som inte blir tjock hur mycket jag än stoppar i honom.. Halvblod/fullblod 9 år. Just nu får han... 2
Svar
29
· Visningar
1 750
Senast: MiniLi
·
C
Foder & Strö Haallooo... Vad tycker ni om att ge hästen kraftfoder medans de är skadade och står i en sjukhage? Min får lite betfor, havre, korn...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö hej,jag undrar om ni har några tips på ett bra foder åt min ponny,ger en liten beskrivning: Korsnings ponny Welsh ponny/gotlands...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: Millan_gulligast
·
Foder & Strö Eller vad det nu kallades.. foderföretag kanske de bara kallas. Har ni hobbyryttare med bara en eller två hästar anmält er som det...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Jag har en häst som är fullständigt tokig då det gäller mat. Jag har varit med om hungriga hästar förr men den här slår allt. Har haft... 2
Svar
23
· Visningar
2 000
Foder & Strö Hästen äter ungefär 2kg havre om dagen och han får krafft havre röd. Känns dock i plånboken att köpa denna havre... så jag undrar nu hur...
Svar
13
· Visningar
2 788
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka