Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vet ej om denna tråd ska ligga opå hästvård eller här men vi testar! Har en häst som på sistone har börjat falla ur kring...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: milly
·
N
Foder & Strö Köpte kornkross häromdagen och upptäckte en ganska stor del små runda korn, någon millimeter stora, i gul-brun-svart färg. Detta brukar...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Hej. Skulle vilja ha hjälp att tyda min hö analys ja fick idag. Var så länge sen jag höll på med det, men nu e min häst dräcktig och...
Svar
5
· Visningar
979
·
F
Foder & Strö Jag har suttit och funderat lite ikring varför det gärna klassas som idealiska värden, eftersom man med dessa värden faktiskt behöver...
Svar
16
· Visningar
1 375
·
A
Foder & Strö vad får era fritids-hästar, och pensionärs-hästar för foder? fritids-hästar så menar jag hästar som rids i skogen och tränas på lätt...
Svar
2
· Visningar
760
Foder & Strö Vet någon om det går att få det? (Är främst intresserad av krafft eller hippo-foder, men vågar inte skriva län lr liknande då det väl...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: Angel
·
E
Foder & Strö Har fått analys på höet och har fått dåliga värden, iaf dåligt med protein.:smirk: Hade tänkt att hjälpa upp detta med Krafft protein...
Svar
5
· Visningar
730
Foder & Strö En lite töntig fråga. Stod och vattnade min hästs kli häromkvällen och stod och funderade på om han skulle föredra ljumt/varmt vatten...
Svar
16
· Visningar
1 947
Senast: åke
·
Foder & Strö Ge exempel på fiberrika foder.... har kikat runt lite men så rörigt...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Jag ska köpa ngt proteintillskott i foderform till pållen min. Han behöver mer protein. Vilket fodermedel rekomenderar ni? Har funderat...
Svar
14
· Visningar
1 395
·
A
Foder & Strö Min häst har enligt rek från en hästmassör börjat äta en örblandning. Dock vägrar han äta den fast han inte är kräsmagad alls i vanliga...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: annapanna123
·
Foder & Strö Nu ger jag 9 kg hö, 2 kg musli och 0,15 kg betfor. Det är för mkt energi enligt hippocampus (även 8 kg hö). Men ger jag 7kg så får jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 701
·
Foder & Strö Är det ok att fodra hästar med havre syrad med Propionsyra? Vår “havrebonde” har börjat syra sin havre i år. Har sökt bland gamla trådar...
Svar
3
· Visningar
1 866
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö har ni hört talas om att man analyserar vatten till hästar? skall man göra det är det mkt viktigt? vart och hur gör man det kostar de mkt?
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Gullan86
·
Foder & Strö Det var väl JBV som införde en lag om detta:confused: Är det ngn som följer den? tar kvitton o betalar moms osv.( privatpersoner). Var...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: axel
·
Foder & Strö http://www.havren.com/Foder/nakenhavre.htm Någon som har provat den?
Svar
4
· Visningar
855
Senast: axel
·
S
Foder & Strö hej igår bad jag mamma köpa krafftfoder och hon tog fel sort. jag har haft lusern hackad strå men hon köpte lusern mix. vad är det...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: spindel_17
·
Foder & Strö Kan man överutfodra grovfoder? Ger nämligen min häst 23 kg hösilage + kraftfoder. En person hävdar då att det inte är någon idé att... 2
Svar
29
· Visningar
2 827
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hur mycket lusern vågar man ge per dag? När jag pratade med Krafftsfoderrådgivare så sa de max 3 kg. Däremot så tyckte de att jag kunde...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: sha
·
C
Foder & Strö Ni som ger bakjäst till era pållar, är det sådan i tärning eller pulver? Hur mycket om dagen? Ger ni det alltid eller bara perioder...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?