Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Jag har en häst med dålig hovkvalite. Fick då tips att låta den få tillskott av Biotin. Den har nu fått det i ca 10 veckor och har...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: bsmx
·
Foder & Strö kan någon ge förslag på olika sorters foder som INTE innehåller havre då min bebis troligtvis är alergisk mot de.. snälla hjälp mej. jag... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 993
Senast: amis
·
Foder & Strö Många analyserar ju både hit och dit, Högt och lågt. Men hur gör ni med kraftfodret ni som köper korn och havre av en bonde? Analyserar...
Svar
9
· Visningar
842
S
Foder & Strö Hur fasen gör jag nu? Jagfår inte tag på annat hö då jag bokar upp före sommaren,fick svaren på hö å protein värded ligger på 8.1 ... 2
Svar
20
· Visningar
1 823
Senast: cobweb
·
Foder & Strö Vi har oturen att stå med ett hösilage med mycket låga värden (27 g per kilo foder). Jag kan dock få siffrorna att stämma hyggligt med...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Sar
·
A
Foder & Strö Försökte söka, men hittade inget om det här. Om en häst fått hö hos tidigare ägare och även ska få hö hos den nya ägaren, måste man ha...
Svar
18
· Visningar
1 444
Senast: Ylva86
·
C
Foder & Strö varför blir alla som inte har ngn grovfoderanalys totalt idiotförklarade? Det finns dom som som inte ens skulle se åt ngn som inte har...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hur mycket lysin och teonin innehåller lucern?
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: HelenaHandberg
·
D
Foder & Strö Här är ännu en med konstiga hövärden och jag försöker nu få ihop en vettig foderstat till min B-ponny som är mycket känslig och har haft...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Dawn
·
Foder & Strö Hur vet man om man ska ha blå, röd eller gul? Vad är skillnaden? Pris?
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Arablife
·
C
Foder & Strö Ja, på ett ungefär alltså?
Svar
7
· Visningar
6 622
Senast: korneva
·
Foder & Strö Så vad använder ni för foder till er häst? Vilken foderstat har er häst? Vad kostar fodret för er varje månad? (Skriv gärna priser... 2
Svar
36
· Visningar
2 832
Senast: Piraja
·
G
Foder & Strö Jag har försökt hitta information om utfodring av koensilage till häst, men hittar inget som riktigt ger svar på mina funderingar... 2
Svar
20
· Visningar
1 879
Foder & Strö Jag har precis fått analyssvar på årets hösilage och tycker värdena är helt OK, drygt 5,5 i kvot g SRP/MJ, fungerar bra att...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: Mynta2
·
P
Foder & Strö Vet inte om det redan finns en sån tråd. Försökte söka. Länka gärna annars. Vad anser ni är fördelarna respektive nackdelarna med hö...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: tabac
·
Foder & Strö Nån som vet vart man kan få tag på det? Granngården har inte :/
Svar
6
· Visningar
916
Foder & Strö Är detta bra värden?? 63 smb protein, och 6,3 energi
Svar
2
· Visningar
649
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Jag hyr box hos en gammal dam som har x antal års erfarenhet. Vilket är både bra och dåligt, då hon stannat kvar i den "äldre...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: jupiter-judex
·
S
Foder & Strö Vi har fortfarande våra hästar ute dygnet runt. Det finns massor av gräs i hagen, fast inte det fina sommargräset utan det lite...
Svar
5
· Visningar
1 356
Senast: Smultron92
·
M
Foder & Strö vi har en 30 åring i stallet han vill inte äta upp sitt hö frukosten struntar han i och går iväg och betar av det gräs som finns kvar...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: makejo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V