Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en fullblodskorsning, sto 10år, som under sommaren haft bra med hull, utan att vara tjock. Hon har dock nu smalnat av en del och... 2
Svar
22
· Visningar
2 484
Senast: Zab
·
Foder & Strö Har hört mkt i sommar att folk föredrar hö som är taget jul/aug istället för runt midsommar. varför?
Svar
19
· Visningar
2 075
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Hejsan! Finns det någonstans där man kan se behovet av vitaminer och mineraler till hästen? Jag har en uträknad foderstat med...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Tyckte det var onödigt när vi bestämde det på stallmötet förra helgen. Men när snön kom i veckan så la även jag ut hö till våra 2... 2
Svar
36
· Visningar
3 236
Foder & Strö Kan man ge bara det? Eller är det ett tillskott bara? Förutsatt att höet har såpass bra värden såklart... Vad finns det mer för...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: milly
·
Foder & Strö Är det någon här inne som vet hur man kollar vad en häst inte tåler??? För ja köpte en isis snart 4 mån sen å förra ägaren säger att han...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Min häst äter inte upp all mat, varför? Tänderna är kollade, han äter höet. Kan ha få för mycket mat? eller är det bara en fix ide...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: ElinPelin
·
M
Foder & Strö i stallet äter alla hästarna 6 kilo var tror att en får 8 kilo han är en 5årig varmblod på 170 cm. en är 19 år han får lite mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 103
·
Foder & Strö Vi har ingen analys på vårat hösilage men tänkte skicka iväg en ev. Jag undrar hur jag ska gå till väga då vi köper hösilagebalar av en...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag föredrar ju en så billig foderstat som möjligt :angel:, och min 2,5-årings behov täcks upp utomordentligt av bara hö och havre, dock...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: ameo
·
C
Foder & Strö Mitt dräktiga sto (6:e månaden) har fri tillgång på hö och får sedan Krafft Groov 125, som är ett foder framtaget speciellt för... 2
Svar
21
· Visningar
1 900
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö nu har bonden fått hem analysen på hösilaget. tyvärr hade inte han skickat in på mineraler. men eftersom det sades att det inte skulle...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Thesen
·
S
Foder & Strö mina båda friesers är/var känsliga i magen. Hö får han för hösilage går inte. (får hö på morgon, lunch, dagtid då jag kommer, samt... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 374
Senast: spindel_17
·
Foder & Strö Har lite funderingar på hur mkt det kan skilja i näringsvärde från år till år (samma vall, skördas vid samma tidpunkt och väderförh...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: life
·
L
Foder & Strö Tänkte bara höra vad för allsidiga fodertillskott som finns. Alltså nu har jag alger, menar alltså mineraler osv. Hm känns kort och...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Lantlolla
·
W
Foder & Strö vi ska analysera vårat hö och jag undrar: Vart kan man skicka det? (bor i närheten av göteborg) Hur mycket ska man ta till ett prov...
Svar
3
· Visningar
795
Foder & Strö Var på en foderföreläsning för ca 6 månader sen, där fick vi deltagare bla höra om en växt som bara är giftig för de hästar har vita...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö säg att man har en häst som behöver ligga runt kvot 7 för att må prima i underhåll. om man börjar motionera hästen och måste öka till 8...
Svar
3
· Visningar
635
·
Foder & Strö jag hörde nyligen att hästar som får i sig för lite protein blir/kan bli svullna om buken, stämmer det? 2
Svar
21
· Visningar
2 573
·
Foder & Strö Nu är jag lite snurrig på det här med kvoter! Till en vanlig ridhäst i lagom hull ska väl kvoten ligga på 6? (smrp/MJ) Men hur blir...
Svar
9
· Visningar
1 605
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka