Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som har provat den? Ska köpa den blå till min arab men Granngården hade inte fått hem den ännu. Någon som vet om man...
Svar
19
· Visningar
1 983
Senast: SO Hovslagare
·
Foder & Strö Min pålle behöver lite vägledning till bästa matställe. ^^ Han är en stoor fjording på ca 1,57 i manke. 15 bast. Jag har tänkt Kraft...
Svar
10
· Visningar
894
Senast: Skreppur
·
Foder & Strö ja, vad tycker ni är bäst/bäst om? att köpa färdigfoder med "allt hästen behöver" eller att man själv köper säckar med tillbehören och...
Svar
7
· Visningar
1 636
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Argh, jag kommer inte undan att börja ge kraftfoder på morgonen med. Jag försöker så långt det går att undvika det, då det är lugnare på...
Svar
15
· Visningar
1 160
Senast: ako
·
Foder & Strö Det är såhär att jag har mina hästar på fri tillgång på hö. Min shettis är överviktig, i somras mätte hon 165 cm runt buken. Nu mäter...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: _moa_
·
Foder & Strö Vad ger ni för foder till dom?? Vat inte vad jag ska ge mitt sto för att hon ska lugna ner sej. Hon får idag 6dl müsli...havrefri
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: skogersson
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp. Jag har börjat fodra med hösilage. Öppnande en ny bal igår som de fick av till kvällen de åt även av den i morse ocg...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: xandoor
·
S
Foder & Strö Hur omvandlar man råprotein till smältbart råptotein? Jag har fått tag på ett kraftfodet för kor som jag funderar på att avvända som...
Svar
2
· Visningar
953
Foder & Strö Ännu en fråga till er som har fånghästar då...:o När vinterns gula, grova och trista hö (som passar pållan precis) är slut och det...
Svar
16
· Visningar
1 529
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Rider en varmblodsvalack som är pigg som få.. :smirk: :D Alltid på g, lite rastlös och rör sig mycket i hagen. Han är ca 160 och får...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: sessan78
·
M
Foder & Strö hur mycket bör en häst dricka per dygn? bäst såklart att dom har fritt vatten men dom som inte har det på vinter halvåret (frystiden)...
Svar
9
· Visningar
983
Senast: ameo
·
Foder & Strö Min häst behöver mycket protein, väldigt mycket protein då han är tunn i överlinjen och jag försöker bygga upp honom. Utan att MJ stiger...
Svar
14
· Visningar
1 503
Senast: Kaki
·
S
Foder & Strö Hej Har funderat på vad för märke ska man välja till sitt foder? Finns ju massor av sorter, mustang, krafft, hippo, racing, dodson...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: Egonson
·
Foder & Strö nu har min analys kommit, men som jag skrev i en tidigare tråd så hade bonden själv gjort en analys utan mineraler och jag har även...
Svar
10
· Visningar
1 074
Senast: RIA
·
Foder & Strö Är boken "Rätt Foderstat - Bättre Häst" väldigt lik "Hästens näringsbehov och utfodring" utan samma författare??? Jag vill gärna...
Svar
10
· Visningar
841
Senast: AKB
·
J
Foder & Strö Vilka märken har inte melass i sitt lucern? Tack-Jenny
Svar
2
· Visningar
737
Senast: FiaPiaLisa
·
Foder & Strö hoppas denna fråga hamnar rätt, jag undrar om det är någon fara att växla hästar med får på beten under sommar/vinter? om tex fåren...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö om linfröolja man köper i hästbutiker är samma som i vanliga livsmedels butiker?? har hört att det är samma men tror att det finns...
Svar
8
· Visningar
797
Senast: 95johsv
·
S
Foder & Strö har fått haft foder byte mitt i säsongen så nu blir det nya fodergivor.. har fått en analys men förstår inte mycket. Har aldrig behövt...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: smessis
·
K
Foder & Strö Jag försöker lista ut foderstat och undrar vad 1 liter lucern väger och även 1 liter korn och foderjäst? Vore även bra om någon vet...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka