Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Ungehär hur mycket hö ska en islandshäst ha om dagen? Min går på lösdrift, inte så mycket arbete, rider bara någon gång i veckan ut... 2
Svar
21
· Visningar
3 049
Senast: Thora
·
S
Foder & Strö Någon som har någon erfarenhet av detta? /Emma
Svar
10
· Visningar
3 139
Senast: axel
·
Foder & Strö Hejsan!! Jag tänkte bara lägga in en tråd för oss som har dräktiga ston, vad ger ni era hästar och när ungefär behövs det ökas med...
Svar
12
· Visningar
2 221
Senast: åke
·
M
Foder & Strö Hur ser man skillnaden? Om det är små vita prickar här och där i balen, är det mögel eller kan det vara ofarliga svampsporer?
Svar
7
· Visningar
3 943
Senast: Invinciblestables
·
M
Foder & Strö Håller på att försöka fixa till min nya pålles foderstat via hippocampus. Hon är ett treårigt fullblod. Har ett väldigt proteinrikt...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: miisen80
·
Foder & Strö Visst fodrar man väl avelsston med mycket kraftfoder (hög protein framförallt) för att de ska bilda mycket mjölk och sen när man ska...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: milly
·
Foder & Strö Då hästen börjar falla ur på sin foderstat så sitter jag nu o räknar på den o får inte riktigt till de... Någon som kan ge tips på vad... 2
Svar
23
· Visningar
2 065
Senast: milly
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger. Vilket föredrar ni och varför?
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: mahlmt
·
W
Foder & Strö Fick analyrapporten idag. Men pappret är rena grekiskan för mig. Massa siffror som inte säger mig något. Har använt mig av... 2
Svar
28
· Visningar
2 469
Senast: MadickenII
·
S
Foder & Strö hur mkt lusern hackad strå ger ni??? hur ofta köper ni nytt???
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Elisha
·
T
Foder & Strö Vad har era hästar för foderstat och hur tränar ni dom???? Är det ok att bara ge sin häst, som tränas ca la i dressyr, endast havre +... 2
Svar
34
· Visningar
8 661
Senast: spindel_17
·
Foder & Strö jag ska skicka in hösilage för analys (meningen var att hästen skulle äta hö från början om ni sett detta i någon annan tråd) å nu var...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: amalia
·
C
Foder & Strö Kan man ge sin häst c-vitamin i brustablettform? Isf hur mkt ska man ge dom? Har ett sto som är runt 157 cm och väger 500 kg. Jag ska...
Svar
11
· Visningar
1 962
Senast: caroline_star
·
M
Foder & Strö Fick idag hem ett kanonfint hö från fodergubben och behöver lite hjälp med att räkna om från ko-analys till häst -analys. Går det ens...
Svar
7
· Visningar
1 324
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Skickade grovfodret för analys men krävde inte analys på lysininnehåll. brukar lysininnehållet variera mycket eller kan jag räkna med...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Ni foderexperter på detta forum - ligger det någonting i påståendet ovan? Och i så fall varför? Hörde detta i veckan, men har aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 069
J
Foder & Strö För lite protein/kraftfoder till kallblodstravare? Hallå där! Jag tänkte höra med alla er hästkunniga människor, hur ni faktiskt bär...
Svar
17
· Visningar
2 676
L
Foder & Strö Hur lång tid anser ni att det bör ta för en 21-årig häst att gå upp i vikt, så att det syns? Jag köpte mitt sto för ca 2-3 månader sen...
Svar
5
· Visningar
4 009
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Har fått analys på hösilaget nu och smb råprot./energi-kvoten ligger på 9,4! 7,5 MJ/kg foder och 73g smb råprot/kg foder. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Ställde frågan på avel men provar här istället. Min fyraåring har alltid varit högkonsument på saltstenar men sen hon blev dräktig...
Svar
8
· Visningar
804
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka