Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Skickade in prov på hösilaget förra torsdagen, det stod på kuvertet att det skulle ta 2-4 dagar att få svar. Nu har det gått drygt en...
Svar
5
· Visningar
693
Senast: Immer
·
Foder & Strö sitter med ett uselt hö och räknar foderstater åt en bekant med uppfödning :crazy: detta är inte det lättaste då hästägaren dessutom...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: milly
·
Foder & Strö Nu har jag sökt som en tok men inte hittat något svar. Vet ju att det pratats om tidigare... Men ställer frågan på nytt: Visst...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: amalia
·
Foder & Strö Sitter och funderar över mitt stos foderstat. I dagsläget äter hon hösilage korn betfor mustang färdigfoder olja Ingen av...
Svar
9
· Visningar
1 082
Foder & Strö Min häst är skadad och ska vila i 2 månader. Hon har fått betfor, musli och havre när hon rids men jag vill ge henne något som håller...
Svar
8
· Visningar
2 102
Senast: Allimac76
·
C
Foder & Strö ag behöver lite råd från er med min nyinköpta nordsvensk/exmoore sto, hon har inte haft det så lätt i livet. Hon har enbart ätit hö...
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: babbus
·
S
Foder & Strö Hur mycket vitaminer försvinner det ur B-vitamintillskott i vätskeform då bäst före-datumet har gått ut för ca 1 år sedan? Jag kan inte...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Jate Volim
·
M
Foder & Strö Har försökt söka i tidigare trådar om soja, men inte riktigt hittad vad jag söker, kasnke är det jag som inte förstå mig på hur man ska...
Svar
10
· Visningar
3 164
Foder & Strö Vilken olja är bäst att ge som energitillskott och varför? Hur mycket olja kan man ge om dagen? Är 100g ok? 2
Svar
20
· Visningar
2 448
Senast: hanoirocks
·
M
Foder & Strö vi har hö till våra hästar i stallet, småbalar, vi funderar på att ställa ut hösilage i hagen så att dom får fri tillgång under dagen...
Svar
5
· Visningar
2 129
Senast: Masse
·
Foder & Strö JAg ska ha hösilage nu från och med november till två hästar, det ska bli lösdrift på dagen och natten kommer de in och får lite hö... 2
Svar
20
· Visningar
1 698
Foder & Strö Vad blir det för kvot på detta silaget? Ts 55%, smrp 28g/kg foder o mj 4,7/kg foder
Svar
14
· Visningar
1 017
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Jag har letat bland gamla trådar, men inte riktigt fått klarhet om någon ger vanlig bakjäst eller torrjäst till sina hästar som är lösa... 2
Svar
20
· Visningar
1 930
Senast: Fossing
·
Foder & Strö Jag är nyfiken på vad ni ger era hästar/ponnyer som haft fång att äta? Har blivit rekommenderad av veterinären att inte ge havre så jag... 2
Svar
33
· Visningar
3 060
Senast: milly
·
Foder & Strö Hej! :) jag undrar hur mycket hö/hösilage/ensilage din(a) häst(ar) får per dag.. själv ger jag min halvblodsvalack 13 kg/dag 2
Svar
21
· Visningar
1 641
Senast: Boj
·
T
Foder & Strö Vi tänkte ställa ut en storbal med halm i vår ponnyhage. Vilken sort, havre eller korn? Kan det vara någon fara för den ena ponnyn som...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: quint
·
T
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att ge sin häst det? För- och Nackdelar? 2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 053
Senast: yasmineA
·
Foder & Strö Sitter här och läser om foder o försöker bli lite lärd. Vad är grenade aminosyror för nåt igentligen? Står att det kan påverka... 2
Svar
37
· Visningar
3 034
M
Foder & Strö vad kan man ge t en fång ponny kraft foder? har hört att fiber gi e bra? ng som har erfarenhet av det???
Svar
11
· Visningar
1 327
Senast: Ninne77
·
Z
Foder & Strö Jag vet att det har varit några trådar om betfor innan.. men inte de senaste tre sidorna bakåt, utom en om en enskild häst..:P Nu...
Svar
16
· Visningar
3 275
Senast: Tender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka