Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö min nya häst är lite tunn i hullet? vad kan man ge så den får lite finare hull? nått bra förslag 2
Svar
32
· Visningar
2 284
Senast: LoveMyHorse
·
G
Foder & Strö Hej. Jag är lite fundersam över mitt ensilage. Har en analys på det men är beräknat på nötkreatur. kan man omvandla den till häst...
Svar
7
· Visningar
807
Foder & Strö Jag sitter fortfarande med mina förb****de foderstater och blir inte klok. :crazy: Jag har ett litet underskott på Selen. Plus att...
Svar
5
· Visningar
732
Senast: Tora
·
C
Foder & Strö I mitt stall där jag står, får hästarna bara kaftfoder en gång om dagen. På kvällarna, funkar de bra? :S Min verkar inte bry sig om... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 631
Y
Foder & Strö Tänkte lägga in en tråd om detta eftersom risken för mögel ökar betydligt i år när det är fuktigt i luften för jämnan! Känner många... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 273
Senast: LitenC
·
Foder & Strö Fick analysen på hösilaget idag och fan, jag vet itne vad jag ska ta mig till:confused: TS: 60% Smrp: 68 g/kg foder Energi: 6,3... 2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Mitt sto är nu dräktig i 7e månaden och hennes ensilag är inte direkt perfekt för de :( Energi 9.5 Mj/kg ts Smp 48g/kg ts Hon...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: ameo
·
Foder & Strö Enligt denna länken så innehåller betfor 11,2 MJ, 6 g smb rp osv /kg. Är detta i torr eller blötvikt? Ngn som vet. Det borde enl mig...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: Korven
·
Foder & Strö Vad är lämpligt dagsintag av Vitamin A,D,E,K,B,Biotin, Järn, Zink, Magnesium, Selen, Koppar, Jod, Lysin m.m. Vartifrån kommer dessa...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Jate Volim
·
D
Foder & Strö Tjenixen ;) Som rubriken lyder, vilket rekommenderar ni av Fibergi låg eller bas till en "normal-rund" nordis som rids 5-6 ggr/veckan... 2
Svar
28
· Visningar
4 575
Senast: Mynta2
·
L
Foder & Strö Tjolahopp gott folk! Någon som kan förkalra för mig hur man gör för att skicka in foder på analys? Tex med ensilaget, ska jag ta...
Svar
19
· Visningar
1 189
Foder & Strö Är det ngn här som har uppgifter om hur mkt Ca, P, Se, Mg (framförallt) men även andra mineraler och vit som finns i Krafft Miner...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö Jag har en lättfödd D-ponny som rids 5-6 dagar per vecka, 30-90 min per gång. Hon är väldigt fin i hull för tillfället, men tyvärr så...
Svar
16
· Visningar
1 395
Senast: Snyggve
·
Foder & Strö Sitter och räknar ut foderstat på hippocampus och tydligen så blir det för lite selen i foderstaten står att jag ska ge mineralfoder men...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av dessa? De kom ju för inte så länge sen. Personligen tycker jag ju att det skulle va skönt att slippa allt...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Ljulius
·
C
Foder & Strö Hur mycket behöver dem? I hur långa perioder brukar ni ge dem det, bara under pälsfällning och pälssättning? Jag har sett många som ger...
Svar
9
· Visningar
6 955
Senast: Koppen
·
Foder & Strö Blev för mycket spinn off på täckestråden så jag ställer min fråga här i stället. I de artiklar som cirkulerar här just nu så nämns...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: a1agnlju
·
N
Foder & Strö Har en varmblods valack som är 9 år 161 i mankhöjd och som är alldeles för smal! Han är avmaskad. Tog hem honom från betet och han såg... 2
Svar
29
· Visningar
2 389
S
Foder & Strö Vad ger ni era digivande ston som går på lösdrift med sitt föl för foder? och mängd? alltså vad ger ni för mäng hö/hösilge i kg? Vad... 2
Svar
20
· Visningar
2 060
Senast: prallan
·
Foder & Strö Mina shettis ston går nu in i 8de dräktighetsmånaden, hur mkt ska jag öka deras foder? De får nu 5kg hö, ½kg Lusern o 250g havrekross...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka