Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö åh, kan ni inte hjälpa mig? fick byta mitt silage med hyfsade värden mot ett med sämre då jag var tvungen att få ett blötare silage...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: jupiter-judex
·
A
Foder & Strö Hej!!! Jag ska börja ge mina hästar lite nytt foder och jag undrar vad de här fodrena är bra till.:confused: mina frågor lyder. Vad... 2
Svar
30
· Visningar
2 394
Senast: Kirre
·
A
Foder & Strö Snälla!! Kan någon hjälpa mig att tolka min grovfoderanalys. Är det bra eller dåligt? Har en fet shettis och ett varmblod i normalhull...
Svar
19
· Visningar
2 179
Senast: Lopphög
·
H
Foder & Strö Hur sakta/snabbt bör man öka havregivan för en häst som aldrig har ätit det förut och med hur mycket bör man börja?
Svar
4
· Visningar
803
A
Foder & Strö Jag gick in och kapade en tråd med mina frågor och insåg att jag har så mycket funderingar kring detta att det är bättre att skapa en ny...
Svar
19
· Visningar
1 761
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Jag har verkligen räknat och räknat och letat all typ av foder som går att få tag på här i La Paz. Har kommit fram till att jag vill ge... 2
Svar
22
· Visningar
3 731
Senast: mumrikan
·
Foder & Strö Dags för en ny höhämtning på söndag och jag började fundera på hur man egentligen lagrar höet på bästa sätt. Vad är det bäst att ha...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: iowa
·
S
Foder & Strö Funderar lite på foderstat till min häst som kommer hem från fodervärd i nästa vecka... Hästen i fråga kommer att få fri tillgång på... 2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Jag betalar 99 kr för 30 kg lucernpellets. Där jag köper finns bara pellets, men jag skulle vilja ha hackat strå i stället eftersom det...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Kafferosta
·
M
Foder & Strö Jag tycker att min häst har sjunkit in lite bak vid virvlarna ungefär fick höra att det kan vara protein brist? Tänkte börja ge honom...
Svar
5
· Visningar
1 114
S
Foder & Strö jag gav kli till mitt sto och frågade en vännina om kli och så,för och nackdelar. och hon påstod att kliet kan orsaka urkalkning av...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder..hur mkt ger ni era shettisar? :)
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: jupiter-judex
·
E
Foder & Strö Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, men jag har för mig att det kan ha positiv effekt på dåliga hovar? :confused: Eller har jag...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Egonson
·
L
Foder & Strö Ganska lustig rubrik jag vet. Men det är såhär att jag har tre pållar som går på fri tillgång av ensilage på lösdrift. Frågan är om...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Lantlolla
·
M
Foder & Strö Har nu fått analysen på mitt jättedyra hö- inte roligt resultat! Torrs 84% sm råpr 30 energi 7,0 Ca 2,6 P 1,5 Mg 1,0 Kalium 12,0...
Svar
15
· Visningar
1 360
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Jag har lite funderingar kring foder just nu :S Min unghäst på 5 år har den senaste veckan haft jätte dålig mage och de har han inte...
Svar
16
· Visningar
1 943
Senast: Halifaxen
·
E
Foder & Strö Köpte en bal med lusern - klippta strån, ej pellets - då mitt ena sto verkar tappa i hull, och hon får så mycket hö som hon kan äta. Men...
Svar
16
· Visningar
3 241
Senast: misen
·
C
Foder & Strö Vi har hittat fjädrar i hösilaget, men inget 'lik':crazy:! Vi fluffar upp allting och i balen fanns ca 10-15 fjädrar. Törs man ge av...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: misen
·
Foder & Strö ger hästen krafft idag men undrar vad skillnaden mellan de båda är..? ger krafft groov 90 och mussli, men vad jag förstår har även...
Svar
2
· Visningar
728
S
Foder & Strö Har ett halvblod och en korsning arab/nordsvensk, en mkt grov häst. Hur mkt grovfoder "skall" man ge dem? Tycker de börjar bli lite väl...
Svar
2
· Visningar
764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• För lika namn?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka