Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Vi har dåliga proteinvärden i grovfodret i år, och jag har därför börjat fodra med lucern. Foderstat är uträknad och allt är frid och...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Det verkar som att min arabhäst är känslig mot hösilage och i stallet finns det bara möjlighet att ge hösilage ute( han får hö inne på...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: skojskrot
·
D
Foder & Strö iår har jag tänkt göra min första foderanalys :D Har kommit så långt att jag ska beställa emballage.. men hur fyller jag i...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: dolphinsmile
·
C
Foder & Strö Hur länge håller en oöppnad bal? Kan man fodra med fjolårets skörd, givetvis förutsatt att balen varit hel, ingen lukt, värme, synligt...
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: Masse
·
C
Foder & Strö Fick idag hösilageanalys, men då jag inte förstår så mkt, trots att jag försökt mig på i andra trådar så undrar jag om ni kan säga hur...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: Curtice
·
A
Foder & Strö Ja, det är faktiskt en rasspecifik fråga. Tycker mig ha läst någonstans att islandshästar faktiskt är adapterade till ett lägre...
Svar
12
· Visningar
2 124
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Min islandshäst är dräktig (runt 90 dygn) och har nu börjat magra av. Hon rids inget alls och får ca 7-8kg hösilage om dagen + 3 dl... 2
Svar
26
· Visningar
2 411
Senast: NiAl
·
C
Foder & Strö Jag har min unghäst arab på 2 1/2 år hos min snälla granne. Problemet är lite hur jag ska lägga mattiderna. Förut så har grannen gett... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 418
Senast: CindyLou
·
S
Foder & Strö En dum fråga kanske.... Hur mkt grovfoder "skall man" ge ett halvblod resp en kraftig korsning på 155 cm? Tycker de börjar lite väl...
Svar
16
· Visningar
1 156
Foder & Strö Funderar lite på en sak... Detta med halter och kvoter och foderstatsberäkning är ju jättebra... Men det handlar helt plötsligt om... 2
Svar
27
· Visningar
1 809
Senast: jupiter-judex
·
J
Foder & Strö var på granngården idag och kollade efter soja. men blev så osäker....stod sojamjöl men nöt plus pigg. i affären sa hon att det nog...
Svar
16
· Visningar
1 176
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Hur mycket grovfoder annser du att en häst kan tillgodogöra sig på en dag?
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: grodan21
·
Foder & Strö Vad är det första ni tänker på kan saknas i en foderstat hos en häst som har blivit ganska muskelfattig, är smal så att revbenen känns... 2
Svar
33
· Visningar
1 736
Senast: arabia
·
Foder & Strö Min Islandshäst som importerades i Januri 2007 har jag gett Linfröolja hela tiden, vågar inte sluta,hon har inte visat tecken på exem än...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: fettso
·
J
Foder & Strö ja, som sagt ska lusern pellets blötläggas eller inte...elller är det valfritt? räknas även pellets som grov foder så man kan ta bort...
Svar
13
· Visningar
1 817
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta foder nu till min pålle (islänning), har bytt från Krafft grund till Krafft groov 125 för ca 1 år sen och köpte...
Svar
17
· Visningar
1 445
Senast: elfi
·
Foder & Strö Jag har precis börjat ge min häst det eftersom höet håller så dålig kvalitet just nu. Hur mkt ger ni era hästar av detta? Kan hästarna...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: LitenC
·
Foder & Strö När jag satt och lite nostalgiskt kollade igenom gamla bilder så slog tanken mig - hästar verkar bli olika bukiga när de går på fri...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Koppen
·
S
Foder & Strö Jag har börjat ge gurkmeja åt min nuvarande foderhäst (budjonny sto på 19 år) för ledernas skull då det knakar ganska mycket i dem + att...
Svar
7
· Visningar
1 486
Senast: Vera
·
Foder & Strö Köpte ett selenE pulver i min hästaffär. Det var en dyr liten påse som tog slut snabbt. Skulle ge 22 g / dag. (har inget mineralfoder då...
Svar
18
· Visningar
1 659
Senast: Pleasure
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• För lika namn?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31