Vad saknas?

Sv: Vad saknas?

Nu ser det ut såhär;
10 kg hö
2 kg Krafft groov 125
MJn är då på 96 och det ger en kvot på 6,7.
(Mineraler utöver detta)
Värt att prova eller skulle ni vilja tillägga något?

Värt att prova helt klart. Funkar det inte så är det bara att räkna om igen...(Gjort detta ett par gånger, har en svårfödd krake som tillslut hamnade på MJ 86 och prot. 690, då såg han ut som en häst)

Förresten. När jag var där idag så bubblade/kurrade hans mage väldigt mycket, i princip hela tiden. Min syster sa nu till mig att den har låtit så ett tag. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Oh fy fan, fast hellre svårfödd än alltför lättfödd! Har en annan kille hemma, arabhingst, som blir fet på luft och vatten ("ja, hingstar äär såå svåra att hålla i hull, speciellt fullblod" Jo, tjena:crazy:). Att försöka få en bra foderstat med ett hö på MJ 7,4, prot. 74 går inget bra.

Hehe, jag har en sån med, ponnyn. HUNGRIG glupsk sak, lever på luft.. Hade en ännu värre innan, en arab. Så ja, hellre de svårfödda.

120 MJ-herren är dock en snigelätare utan jätteaptit. DÅ är det drygt som attans..

krafft plus grön till "avelshästar" innehåller bra med protein, 200gsmbrp, och 10mj. (per kg) så behövs det protein så är detta ett bra sätt att lite snabbare få det tillfört för att sedan minska kvoten till den "normala"

hoppas du får rätt på alltet!

Jo självklart men det låter extremt mycket, något jag inte hört hos någon annan häst förut.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
918
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 705
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 457
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka