Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö hej! har letat efter en tråd om hur ni fodrar era fölisar men har inte hittat nån, så nu vill jag höra, vad ger ni, hur mycket ungefär...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: åke
·
Foder & Strö Har hållit på att räkna på foderstat med hjälp av ett program. Där framkommer att mitt sto som är högdräktigt får alldeles för lite med...
Svar
5
· Visningar
1 673
Senast: Madelene
·
S
Foder & Strö Har en grov korsning på 10 år. Just nu får han cirka fyra dl betfor på kvällen + tre dl hippo basic. På morgonen serveras tre dl hippo...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Chesss
·
D
Foder & Strö Har beslutat mig för att börja ge hispdamen Betamag, ska tydligen vara bra för överspända och nervösa hästar. Har börjat ge pulvret som...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Dam
·
Z
Foder & Strö Hjälper en kompis att hitta ett hovstärkande foder till sin häst, då hästen har dålig hovkvalite.. Jag vet att det ska finnas ett...
Svar
11
· Visningar
1 239
Foder & Strö Min ponny blir lös i magen från och till. (troligen av hösilaget). Har provat att ge en 10 dagars kur med proequ (eller hur det nu...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: sissu
·
Foder & Strö pratade med en person som sade att h*n hade en vän som studerat nåt sånt där hästnäringstjosan och var jätteduktig på vad hästar ska äta... 2
Svar
30
· Visningar
2 635
Foder & Strö Vi i stallet har fodrad med hösilage nu snart 2 veckor. Mitt sto är fin i hullet men valacken börjar tunna ut lite (han är inte tunn...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Varför är så många rädda för grovfoder men så glada i kraftfoder ? Är det någon som har ett BRA och VETTIGT svar på detta ? Hur jag... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 256
Senast: Janey
·
Foder & Strö Vad ska kvoten mellan kalcium och fosfor ligga mellan? Vilka fler kvoter ska man räkna ut och hur gör man det? Man ska väll räkna ut...
Svar
15
· Visningar
1 097
Senast: Gallardo
·
Foder & Strö Har nu börjat leta efter nytt hö/hösilage och undrar lite vad ett bra hö/hösilage innehåller?! Hur mkt protein bör det vara? Har...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: hillevie
·
H
Foder & Strö Just köpt Lusern-hack (strå) som jag ska ge istället för pellets. Jag har gett 1 liter pellets vilket jag vägde till 600 gram delat på 2... 2
Svar
20
· Visningar
2 709
Senast: Elviramax
·
T
Foder & Strö Vi håller på med ett foderarbete i skolan och vi har fått hö och betfor på vårat. Vi ska vara kritiska i våra undersökningar och vad...
Svar
5
· Visningar
1 544
Senast: tokfia_z
·
Foder & Strö Min fullblodsåring ska ridas in till våren. I dagsläget promeneras han vid hand och longeras i skritt och trav. Hängd på ett par gånger...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: kisse
·
Foder & Strö vad är det för mj och smbrp i havre? och betfor? tack :D:D
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Jag upplever att hästen har fått sämre kondis, trots att jag rider lika mycket som innan. Han tycks få mjölksyra väldigt fort, stannar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 970
Senast: sajelka
·
E
Foder & Strö Fick höra häromdan att betfor skulle hämma upptaget av "kraftfodret". Vad i kraftfodret visste h*n inte, men hade hört detta av en...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: ameo
·
R
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder, vad ger ni för foder till era ponnier/hästar? Själv ger jag: Lite havremix ( Havre, korn, råg och vete ) 1-2... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 233
Senast: c0pyright
·
Foder & Strö Har 1 dl havre någon verkan på en stor kallblodspålle på kanske 550 kilo? Anledningen till denna kanske korkade fråga är att hästen är... 2
Svar
22
· Visningar
1 937
Svar
25
· Visningar
4 842
Senast: Lillekarl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok