Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Min häst har i och med att vi börjat med sommarens höensilage börjat tvätta ensilget i sin vatten kopp och därmed blöter ner halva...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö När ni beräknar foderstat tar ni även hänsyn till att hästen blir "mätt"? Eller har det samband med tuggbehovet? Har hästar ens nån...
Svar
5
· Visningar
1 240
Foder & Strö Jag har ett sto som gått med föl vid sidan i år (hon är inte ombetäckt) hon har vart väldigt svår att hålla i vikt och tappat mycket...
Svar
19
· Visningar
2 664
Senast: caballus
·
L
Foder & Strö Hur mycket ger ni era hästar/ska man ge en häst av glucosamin? Jag har köpt en burk till min tant för att hjälpa henne nu på ålderns...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Egonson
·
I
Foder & Strö Min varmblodsvalack på 170 cm har magrat ur väldigt mycket och just nu får han: 2 kg Mustang fiber mysli 2 kg Protein + (Mustangs) Ca...
Svar
2
· Visningar
828
M
Foder & Strö Någon som har lust att hjälpa mig? Jag vill veta vad 1 DL sojamjöl väger. Första vågen var trasig, gick och köpte en ny och den gick...
Svar
10
· Visningar
5 367
Senast: Sar
·
S
Foder & Strö med E-vitamin. Det står på flaskan att den är till för att ge hästen bättre päls mm och att den dessutom minskar mjäll. Vilka...
Svar
5
· Visningar
1 152
Senast: Sparf
·
Foder & Strö Har hört/läst på flera ställen att clostridium botulinum behöver en fuktig miljö för att clostridierna ska överleva. Frågan är bara HUR...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: janna
·
S
Foder & Strö Hej, hoppas tråden ligger rätt! Visst är det så att hästars urin blir rödfärgat när de ätit gran??? Är det nån som vet varför och...
Svar
7
· Visningar
1 456
Senast: SoCameA
·
D
Foder & Strö Har fodrat min häst med Krafft Grund i flera år priset har legat på ca 120 kr för 30 kg. Då jag är gravid och hästen har mest lunkat... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Tabitha
·
A
Foder & Strö Jag har just fått hem en provbal hösilage, och skar upp den och gav hästarna för att se vad de tyckte. Mums, sa de, och smaskade i...
Svar
6
· Visningar
1 204
Senast: Tabitha
·
M
Foder & Strö Nu är de så att jag fick hem min kille för 3 månader sedan, och då var han i fint hull m,m.. men nu har han börjat rasa i vikt, eller...
Svar
18
· Visningar
910
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Nu är det så att det verkar som att vi har blivit lurade när vi köpte korn. Vi var så dumma att vi inte kollade i säckarna vad det var...
Svar
11
· Visningar
1 696
A
Foder & Strö Tips hur man får en lat ponny pigg. Provat med att dubbla havren, äter nu 15 dl/dag. Ingen skillnad. Tips?
Svar
18
· Visningar
2 100
Senast: jea78
·
Foder & Strö Jag har på flera olika ställen läst att hästar kan bli lösa i magen av fodret, stora kraftfodergivor framförallt. Men jag undrar...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Luleå
·
Foder & Strö JAg är runt i foderstats ljungel just nu. trodde jag visste hur jag skulle räkna men nu vet jag inte längre. Min häst är under igång...
Svar
13
· Visningar
893
Foder & Strö Startar en ny tråd eftersom att jag inte förväntar mig ngn hjälp i den andra då jag skrev oskalad istället för hel havre. Nu är det så...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Taxilock
·
Foder & Strö Ja, frågan är ungefär som rubriken. Innehåller linfröolja och rapsolja ren energi eller är det även protein? Funderade eftersom både...
Svar
3
· Visningar
1 902
Senast: _86a_
·
B
Foder & Strö Jag fodrar min häst med Teknosan lucern, har försökt hitta nån info om den men ej hittat någon..Nån som kanske vet lite mer och kanske...
Svar
6
· Visningar
1 871
Senast: Masse
·
A
Foder & Strö Jag har fått möjlighet att köpa ett parti hösilage med väldigt bra näringsvärden. (Skulle passa de flesta av mina hästar väldigt bra.)...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka