Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så tänker jag med. Det brukar bli plus i slutet. Så länge jag inte behöver pengarna idag så.Jag skulle absolut inte sälja just nu, jag avvaktar och tänker att det löser sig med tiden, det brukar alltid göra det2022 gick jag minus, 2023 och 2024 gjorde jag stor vinst så 2022 blev kompenserade med råge. 2025 kanske blir minus, kanske plus.
![]()
Nä paniksälja har jag aldrig ägnat mig åt men tillhör inte panikarna heller.men jag kommer inte att paniksälja.
Har vänner som jag trodde var mycket coolare än jag som paniksålde när Ryssland invaderade Ukraina.Nä paniksälja har jag aldrig ägnat mig åt men tillhör inte panikarna heller.
och givetvis ska det stå "de fonder jag HADE"Jag tycker det blir märkligt att prata om att paniksälja för att man säljer när man tycker det politiska läget blir för oberäkneligt. Jag har funderat på att sälja sedan president valet men suttit still i båten men följt marknaden och uttalandena från den kommande, numera varande, presidenten. Att ta ett beslut att vara aktiv i sitt sparande är inte att paniksälja det är just att vara aktiv. Jag följer marknaden och idag när jag kollar igenom de fonder jag har så har de flesta tappat över 10% på de 1,5 månader som gått sedan jag valde att sälja. Jag kan när som helst gå in och återinvestera i de fonder jag haft eller nya när jag åter får förtroende för marknaden.
Det låter lite på folk som att för att man en gång köpt så ska man låta pengarna sitta för att man historiskt gått med plus på det. Det är helt klart en strategi som jag använt men den här gången ville jag vara just aktiv och försöka undvika rutschkanan utför och återinvestera vid ett tillfälle jag tror på. Det är enligt mig en lika långsiktig investering som att sitta still i båten.
För mig är det inget självändamål att äga de där fondandelarna utan jag äger dem ju för att jag räknar med att börsen ska gå upp så när jag räknar med att börsen går ner så har jag helt ärligt inget där att göra.