Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Ok här är problemet: 3-åring quartersto (ca 430 kg) som har fallit ur. Hon har vilat ca 3 mån pga skada och är under ingångsättning...
Svar
9
· Visningar
885
Senast: milly
·
Foder & Strö Ja, nu börjar det tydligen... Har kört hem sex hästkärror med hö som jag lagrar på två ställen. Idag när jag var uppe på det ena... 2
Svar
30
· Visningar
2 783
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Min häst har på en dag blivit en tickande bomb... Detta inträffade för någon månad sen o det blir inte bättre. Nu senast åkte jag av...
Svar
17
· Visningar
6 314
Senast: Boj
·
C
Foder & Strö Funderar på vad en fibergisäck kostar. Tycker hästarna om det och är det billigare än krafft groov? nån med erfarenhet`?
Svar
10
· Visningar
1 273
Senast: mahlmt
·
E
Foder & Strö Jag köpte en säck sojamjöl på Granngården för ca en månad sedan. På säcken stod "nöt och pigg", men expediterna sa att de hade pratat...
Svar
14
· Visningar
1 275
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Någon som vet om det är granulat eller om de är pelleterade?
Svar
12
· Visningar
1 042
Senast: Carolrita
·
F
Foder & Strö Läst lite om pellets här på buke. Tror vi har kraft grund (?) Och hört mycket om foderförstoppning (?) eller iaf att hästen sätter i... 2
Svar
35
· Visningar
3 196
Senast: Pantalon
·
Y
Foder & Strö Hej! Min nuvarande häst skaffar sig inte så mkt muskler som han ska, rids varje dah mkt arbete o mkt med bakkärran! Tränar för...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: milly
·
K
Foder & Strö Jodå, jag är påläst och har litteratur och analys klara för mej! Trots det står jag nu rådlös. I tabellen står hur mycket behov det...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Miranza
·
Foder & Strö Vilka märken är utan melass/raffinerat socker? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: Kaki
·
M
Foder & Strö Hej, Jag såg igår på L*ntm*nn*n att man kan köpa torkade ärtor att ge hästar. Är här någon som fodrar era hästar med det? Varför...
Svar
7
· Visningar
1 507
Senast: arabia
·
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Antiqua
·
B
Foder & Strö Ger ni era hästar selen? Jag ska börja göra det har jag tänkt, men vart kan man köpa det? Nån som vet?
Svar
3
· Visningar
860
Senast: _86a_
·
L
Foder & Strö Jag undrar om det finns nån gräns för hur mycket MJ man kan stoppa i sin häst? Vad är det mesta ni gett nån häst? Jag ligger rätt högt i...
Svar
11
· Visningar
830
Senast: LindaK
·
T
Foder & Strö Jag fick hem en mager å Tanig häst för några veckor sedan. En Arab 18år gammal 147cm hög. revbenen m.m. syns. Nyligen avmaskad...
Svar
7
· Visningar
756
Senast: arabia
·
Foder & Strö Ja, hur mycket musli ger ni era hästar per dag, som ENDA kraftfoder? Skriv hur hög manke och hur gamla de är också. Ha det bra! 2
Svar
23
· Visningar
6 994
Senast: My Beauty
·
M
Foder & Strö Är det någon som vet om det är farligt att ge nötter till sin häst?? En i stallet där jag står gav sin häst några nötter som godis, då...
Svar
12
· Visningar
4 109
Senast: Maxmax
·
D
Foder & Strö Hej Jag fick hem ett väldigt blött hösilage, ts ligger runt 60% Bonden sa att det inte är någon fara. Det luktar som hösilage ska... 2
Svar
24
· Visningar
4 239
Senast: dockan_
·
R
Foder & Strö Min häst har blivit lös i magen, troligen av hösilaget han fått, detta är ömsom blött ömsom torrt, tycker inte det luktar så där gott...
Svar
18
· Visningar
2 185
Senast: Red_Tee
·
L
Foder & Strö Skulle behöva lite råd. Har en d ponny new forest med känslig mage. Mitt hö är analyserat innehåller mycket protein men inte så mycket...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈